بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
اراده ای برای ورود سهام سرخابی ها به بورس وجود ندارد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عدم شفافیت باعث می‌شود تا اراده‌ای بر ورود سهام این باشگاه‎ها به بورس و واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی وجود نداشته باشد.
کد خبر : ۲۴۸۱۸۶

سرخابی ها+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، علی رضایی،  عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درخصوص رویکرد دولت جدید نسبت به خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، اظهار کرد: سابقه نشان می‌‎دهد که دولت‌‎ها همواره عزمی برای انجام مقدمات واگذاری این دو باشگاه بزرگ و پرطرفدار نداشته‌اند و حتی در دولت قبل با وجود وعده‌های چندین باره وزیر ورزش این مهم محقق نشد.



نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مردم باید بدانند که منابع دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس از چه محلی تأمین می‌شود، افزود: متأسفانه به دلیل عدم شفافیت حساب‌های مالی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، مشخص نیست چه هزینه‌هایی و به چه دلایلی در این باشگاه‌های بزرگ و مردمی صورت می‌‎گیرد و حتی مدیران باشگاه‌ها نیز نسبت به عملکرد خود پاسخگوی مردم نیستند.

وی تأکید کرد: طی فصل‌های گذشته شاهد بودیم که چه ارقامی بابت آوردن مربیان و بازیکنان خارجی و از آن بدتر برای پرداخت جریمه‌‎های آنان پرداخت شد و همه این هزینه‌ها نیز از بیت المال است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: همین عدم شفافیت باعث می‌شود تا اراده‌ای بر ورود سهام این باشگاه‎ها به بورس و واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی وجود نداشته باشد.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به ورزشی بودن وزیر جدید ورزش و جوانان، اظهار امیدواری کرد که در این دولت نسبت به حاکم شدن شفافیت در دو باشگاه استقلال گام‌هایی برداشته شود. در غیر این صورت مجلس برای این مهم به ویژه در لایحه نظام جامع باشگاهداری الزام قانونی می‌آورد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
این اتفاق بسیار بدیه برای بورس فوتبالی که پر از بدقولی بی اخلاقی و حاشیه است وارد یک سیستم منظم ، تکنیکال و منافع میلیون ها نفر بشه من اگر جای مسئولین بود بدون اصلا بحثی لغو تصمیم می کردم دو تا تیم از لحاظ فرهنگی زیر سوال منابع مالی و بدهی هایشان را بخواهند از جیب مردم تامین کنند مقابل چه خدماتی؟ یک ساعت و نیم مسابقه کمی از عرف و منش بدوره