بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
گام دیگر بازار در ادامه گام های مثبت گذشته
انتظار می‌رود پس از هیجان محدود ابتدای وقت معاملاتی، بازار قدم دیگری در ادامه قدم‌های آرام مثبت ۱۰ روز معاملاتی گذشته بردارد.
کد خبر : ۲۴۸۲۴۱

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، سهامداران عزیز باید توجه داشته باشند که در نخستین روز معاملاتی بازارسرمایه باید کاملا با احتیاط گام‌های سرمایه‌گذاری و سهامداری را بردارند زیرا گرگ‌های حیلگر کاملا در کمین نشسته‌اند اما؛ با آنکه تابلوی بورس تهران نشان داد که یک گام دیگر، به‌سمت هدف ۱/۵۴۰ میلیون واحد بردارد ولی انتظار هیجان کاملا زیر تابلوی بازار وجود دارد.

سهامداران تازه‌وارد دیروز که به تازگی با چند و چون سرمایه‌گذاری و زیرنظر گذاشتن بازارهای موازی توانسته‌اند گام‌های رشد را طی کنند می‌دانند که نرخ‌های کامودیتی‌ها در شرایطی مناسبی بسته شده و جهش‌های قیمتی به خصوص در روی با رشد ۱۰۰ دلار نیز توانسته بازاری دلنشین را محیا کند.

از طرف دیگر انتخاب مجدد صالح آبادی به‌عنوان رئیس کل بانک مرکزی نیز جزو اخبار مثبت هفته گذشته بود که باید در انتظار حرکت‌های مثبت برای بازارسرمایه نشست اما؛ امیدواریم که اینبار، گل‌به‌خودی را شاهد نباشیم.

حال باید دید که در آینده اقتصاد می‌توان اقتصاد بانک‌محور را کمرنگ‌تر دید و به سوی اقتصاد بورس محور گام برداشت.

کاهش قیمت دلار

همانطور که در روزهای گذشته نیز عنوان شد، نخستین شوک از تعیین و ورود رئیس جدید بانک مرکزی به ساختمان میرداماد عقب‌نشینی هرچند ظاهری دلار بود و این ارز این روزها در مرز ۲۷هزار و ۹۳۰ تومان دست به دست می‌شود.

در بازار سکه نیز باید بر اساس نرخ تابلوی صرافی‌ها، هر سکه بهار آزادی را ۱۱ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان و هر سکه امامی نیز با نرخ ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان اعلام نرخ کرد.

از سوی دیگر، طلافروشی‌ها نیز هر گرم طلا را یک میلیون و ۱۵۳ هزارتومان و هر مثقال طلا را ۴ میلیون ۹۹۵ هزارتومان قیمت گذاری کردند.

نفت همچنان در حال صعود

قیمت نفت برنت در معاملات روز گذشته ۰.۱۳ درصد افزایش یافت و به ۸۲.۵۳ دلار در هر بشکه رسید.

در شرایطی که اوپک پلاس تصمیم گرفت تا ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش سهمیه تولید نفت خود را برای ماه نوامبر حفظ کند در همان زمان، افزایش غیرمنتظره موجودی نفت خام ایالات متحده نگرانی‌ها را در مورد تقاضای ضعیف سوخت افزایش داد.

از شرق تا غرب

شاخص سهام نیکی ژاپن در معاملات روز گذشته ۳۷۰ واحد افزایش یافت و شاخص شانگهای در انتهای بازار نیز رشد ۲۴ واحد را مشاهد کرد و از سوی دیگر، نزدک با ۰.۵۱ واحد کاهش همراه شد ضمن آنکه داوجونز نیز با ۸.۶۹ و S&P با ۸.۴۲ واحد کاهش بازار را به اتمام رساندند.

معامله بیت کوین ۵۴ هزار دلاری

در نشست معاملاتی روز گذشته رمزارز‌ها در دامنه مثبت و منفی در نوسان هستند، بیت کوین نیز در ۵۴ هزار دلار در حال معامله است. 

اشتراک گذاری :
ارسال نظر