بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
خرابکاری که توهم قهرمان پنداری دارد!
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به صبحانه بورسی آقایان رییس و خبر خوشی که قبل موعد لو رفت و سرانجام بودار جشن خودکفایی در تولید این صنعت بورسی و خرابکاری که توهم قهرمان پنداری دارد و...
کد خبر : ۲۴۹۳۳۱

گافی به نام خودکفایی در تولید

به گزارش بورس نیوز، موج گسترده انتقادات و اعتراضات سهامداران در دو روز اول هفته، یک فایده هم داشت و امروز صبح با یک صبحانه بورسی آغاز شد. جمعی از حقوقی های بازار سرمایه و رییس تخت طاووس با رییس باب همایون دورهمی گرفتند و برای بهبود حال این بیمار رو به موت، نسخه پیچیدند! آقایان وعده دادند که فروش اوراق متوقف می شود و نظام قیمت گذاری خودرو به زودی تغییر خواهد کرد.‌ بعد هم رییس تخت طاووس میهمان رسانه ملی شد و در مقابل دوربین قول داد از همین امروز قرمزی تابلو کاهش خواهد داشت. البته ما به کاهش قرمزی امروز شک نداشتیم؛ اما روزهای بعد را فقط خدا می داند! نکته جالب توجه این است که اگرچه این بزرگوار تلاش کرد از هیجان منفی بازار بکاهد و به جذابیت قیمت سهام اشاره کرد، اما ایشان در خلال اظهارات شان گریزی هم به جیب خالی اهالی پاستور زدند و فرمودند که "رونق بازار سرمایه، می‌تواند به دولت در تامین کسری بودجه کمک کند." که خب این اشاره ظریف ایشان، خود گویای خیلی چیزها است!

خبر خوشی که لو رفت
یکی از اهالی پاستور دیروز وعده دادند که خبر خوبی در راه است که آذرماه صدایش درمیاید! خبر خوش ایشان لو رفت و معلوم شد قرار است دلار ۴۲۰۰ تومانی حذف شده و به جای آن به خانوارها کارت اعتباری خرید بدهند! بعید است که مردم از دریافت یک کارت خرید اعتباری با مبلغ چندرغازی زیاد خوشحال شوند؛ اما آنان که از ارز ۴۲۰۰ تومانی، رانت داشتند حتما خوشحال نشده اند. البته این رانت خواران قطعا در این چند سال بارشان را بسته اند! بیچاره مردم عادی که چه با یارانه و چه بی یارانه، سفره شان هر روز خالی تر از دیروز است! این خبر اما برای صنایع بورسی، خبر خوبی است و می تواند اثر بااهمیتی روی مبلغ ریالی سود داشته باشد. حالا باید ببینیم واکنش بازار به این اتفاق، چه خواهد بود.

سرانجام بودار جشن خودکفایی در این صنعت بورسی

یک روزگاری تحریم شدیم و دوستان در صنعت لوازم خانگی سور دادند که ما توان تامین نیاز بازار داخل را داریم و کافی است مرزها را به روی واردات ببندید تا ببینید ما چه لعبتی هستیم! اما حالا نه فقط باید محصولات وطنی را سوبله بخریم، بلکه کاشف بعمل آمده که خودکفایی در تولید، شعاری بیش نبوده و این دوستان صدها میلیون دلار ارز گرفته اند و از کشور چشم بادامی ها قطعه وارد کرده اند و با تحمل زحمت مونتاژکاری، راهی بازار کرده اند! و این هم سرانجام جهش تولید!

توهم قهرمان پنداری

و اما طنز تلخ پایانی اینکه بعضی آقایان قبل از انتصاب، خدای وعده و وعید هستند و خود را ناجی و قهرمان معرفی می کنند؛ بعد از انتصاب هم که مسئول می شوند، جز گندکاری هنرنمایی دیگری ندارند؛ ولی امان از روزی که برکنار شوند! چنان مدیران بعد از خود را متلک باران می کنند که بیا و ببین! نمونه بارزش جناب رییس اسبق میرداماد! در دوران حضور پربار شان، تورم رکورد زد! بعد مدعی هستند که ما چنین و چنان بودیم و... بزرگوار، حداقل ۴ صباحی صبر کن شاید روزهای تلخی که به لطف شما در تاریخ اقتصادمان رقم خورد فراموش مان شود! بعد این اراجیف را به هم بباف. راستی جای زخمی که به بازار سرمایه زدی، ۴ صباح دیگر که هیچ، ۴۰ صباح دیگر هم خوب نخواهد شد!

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳
فاسدهای بی شرف حالا که تولید داخلی لوازم خانگی تان هم مونتاژ محصولات چینی بوده پس ای دروغگویان بی آبرو لعنت و نفرین و مرگ و بیماری و زندان و تقاص و کرونا و دیوونه خونه بر همتون ای ..های فاسد غارتگر خام فروش بیعار ..عیاش فضول حسود .بی ......به کشور .با این ....ی .....کارتون