بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
تمرکز بر سهام بنیادین و DPS محور
هنوز ممکن است نوسانات بزرگتری در راه داشته باشیم و نوع سیاست‌ها و جهت گیری‌ها در تداوم روند شکل گرفته حائز اهمیت است. بهترین استراتژی کماکان تمرکز بر سهام بنیادین و DPS محور با دیدگاه میان مدت است.
کد خبر : ۲۴۹۳۳۸

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس تهران روز گذشته ۲۱ هزار و ۱۲۴ واحد رشد کرد. این رشد پس از جلسه فوری وزیر اقتصاد با حقوقی‌های بورس اتفاق افتاد که در این جلسه بحث‌های مهمی مطرح شد.

نظام قیمت گذاری خودرو، تغییرات مکرر قیمت خوراک، نرخ تسعیر ارز بانک‌ها و قواعد پالایشی‌ها موضوعاتی بودند که در جلسه مطرح شد.

شاخص هم وزن نیز رشد ۳ هزار و ۱۲۰واحدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات بورس ۳۲۰۰ میلیارد تومان و در فرابورس هم بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان بود. نماد‌های "فولاد"، "فملی" و "کگل" بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

اندیکاتور‌ها از حالت سینه خیز در کف، سر بلند کرده اند و نهایتا محدوده حمایت بین راهی موثر عمل کرد و از محدوده تقریبی یک میلیون و ۳۵۰ هزار واحد برگشت؛ بنابراین موقتا شاهد برگشت بازار هستیم،اما هنوز ممکن است نوسانات بزرگتری در راه داشته باشیم و نوع سیاست‌ها و جهت گیری‌ها در تداوم روند شکل گرفته حائز اهمیت است. بهترین استراتژی کماکان تمرکز بر سهام بنیادین و DPS محور با دیدگاه میان مدت است.

قیمت دلار کاهش یافت

روز گذشته، قیمت دلار در بازار آزاد با کاهش قیمت به ۲۷ هزار و ۵۵۰ تومان رسید. خوش‌بینی معامله‌گران نسبت به آینده مذاکرات برجام از عوامل کاهش قیمت بود. رئیس‌جمهور آمریکا بازگشت ایران به توافق هسته‌ای را معادل با لغو تحریم‌ها دانسته است.

سکه با نوسانات محدود در ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قرار گرفت. انس جهانی طلا نیز در معاملات روز گذشته ۹ واحد افزایش یافت و در ۱۷۹۲ دلار قرار گرفت.

قیمت نفت صعودی شد

پس از گزارش چین مبنی بر آزادسازی ذخایر بنزین و گازوئیل برای افزایش عرضه در بازار و حمایت از ثبات قیمت، قیمت نفت برنت ۱.۱۸درصد افزایش یافت و در ۸۴.۶۹ دلار در هر بشکه معامله شد. با این حال، قیمت نفت در آستانه نشست ۴ نوامبر اوپک پلاس نزدیک به بالاترین حد در ۷ سال گذشته باقی ماند.

از شرق تا غرب

شاخص دلار آمریکا پس از آنکه به بالاترین سطح از اکتبر رسید با انتشار داده‌های جدید ۰.۱۳ درصد کاهش یافت و در ۹۳.۸۶ قرار گرفت. با استقبال سرمایه گذاران از نتایج انتخابات مجلس نمایندگان ژاپن، شاخص Nikkei ۲۲۵، بیش از ۲.۶۰ درصد رشد کرد.

شاخص سهام شانگ‌های چین در معاملات امروز ۲.۸۶ واحد کاهش یافت و به ۳۵۴۴ رسید، زیرا اقتصاد چین در ماه اکتبر نشانه‌هایی از ضعف بیشتر را نشان داد.

قیمت بیت کوین ثابت ماند

در نشست معاملاتی روز گذشته رمز ارز‌ها رشد کرده اند، بیت کوین تقریبا ثابت مانده و در سطح ۶۰ هزار دلار در حال معامله است. این در حالی است که عرضه بیت کوین در صرافی‌ها به پایین‌ترین سطح در ۲۱ ماه گذشته رسیده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر