بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
تله عرضه‌ها پیش‌پای بازار سبز
باید به سهامداران عزیز این هشدار داده شود که پس از دو روز مثبت بازارسرمایه احتمال شکل‌گیری صف‌های فروش و عرضه‌های بیشتر وجود دارد و بنابراین در تله عرضه‌ها گیر نکنید.
کد خبر : ۲۴۹۳۹۹

تله عرضه‌ها پیش‌پای بازار سبز

به گزارش بورس‌نیوز، در همین ابتدا باید به سهامداران عزیز این هشدار داده شود که پس از دو روز مثبت بازارسرمایه احتمال شکل‌گیری صف‌های فروش و عرضه‌های بیشتر وجود دارد و بنابراین در تله عرضه‌ها گیر نکنید، زیرا در روز نخست سبزی بازار که رنگ عشق به خود گرفت، خیلی‌ها از ترس احتمال ریزش بیشتر پیاده شدند و فکر نکنند که کسی نفهمید. 

انتظار ما برای نیمه نخست ابتدایی امروز بر آن اساس بنا شده که بورس با رشدی آرام و شاید نوسانات ریز و محدود پیشروی را روی شاخص داشته باشد و اصلا رسیدن شاخص‌کل به عدد یک میلیون و ۴۰۰هزار واحدی دور از دسترس نیست به شرطی که عرض شد تله خرس زیرپای بازار گاوی کار نگذاشته باشند.

همانطور که بار‌ها گفته‌ایم و اگر کسی رعایت کرده باشد، پرتفوی شما ارزشمند بوده مخصوصا اگر سهم‌های بنیادی و DPS محور در سبد شما چیده شده باشد؛ پتروپالایشی‌ها و کامودیتی‌ها به‌خصوص سنگ‌آهنی‌ها واقعا جذاب بوده و برای سهامدارای حداقل میان‌مدت گزینه‌هایی عالی هستند.

سهامداران از سویی نباید در چنین شرایطی به سوی سهم‌های ریسکی که گزارش‌های مالی ۳ یا ۹ ماهه بدون حسابرسی شده را افشا کرده‌اند حرکت کنند و از سوی دیگر، سهم‌هایی که تولید در آنجا معنایی ندارد و تنها شرکت‌ها به کارگاه تبدیل شده‌اند را اصلا انتخاب نکنید. بنابراین با تمرکز ویژه روی تولید و فروش و صدالبته بر صادرات شرکت‌ها دقت لازم را داشته باشید تا زیانی همچون ریزش‌های گذشته گریبانگیر پرتفوی شما نشود و بیش از شاخص‌کل سودسازی کرده باشید.

از لحاظ تکنیکالی نیز شاخص‌کل احتمال شکل‌گیری کانال نزولی یا الگوی کنج را به نمایش می‌گذارد بنابراین، اگر در دام تله عرضه‌ها گیر نکنیم، می‌توان کندل صعود را ترسیم کرد.

هشداری به رئیس بورسی بانک مرکزی

دلار نسبت به دیروز، ۳۰ تومان گران‌تر شد تا هر دلار آمریکا به ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان برسد و شنیده شده که هیچکدام از طرف‌های میز برجام دنبال وخیم‌تر کردن اوضاع نیستند و اگر این فاکتور را معیار فرمول رشد نرخ دلار بدانیم؛ باید به آقای صالح‌آبادی رئیس جدید بانک‌مرکزی این هشدار را بدهیم که نوسان‌گیران از مدت‌ها پیش که بازار در کانال ۲۷ هزارتومان درجا زد، خود را به‌جای X فرمول رشد دلار حساب کرده و اگر بازی برجام جدی شود، نوسان‌گیران رشد شارپی را از دل فرمول‌ها بیرون خواهند کشید.

کره‌گیری از آب با گرم‌های طلا

قیمت سکه بهار آزادی نیز در با نرخ ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان و سکه امامی با نرخ ۱۱ میلیون و ۷۹۰ هزارتومان دست به دست شد تا بازار سکه کماکان در رکود نوسانی باشد و بی‌خبری، تنها خبر سکه باشد.

از سوی دیگر، تابلوی طلافروشی‌ها نیز از این موضوع حکایت دارد که هر گرم طلا به یک میلیون و ۱۶۹ هزارتومان و هر مثقال طلا به ۵ میلیون و ۶۴ هزارتومان رسیده است و این بازار نیز تنها نوسانات ریزی را شکل می‌دهد که تنها می‌خواهد از آب کره بگیرند!

از شرق تا غرب

بازار‌های غربی و شاخص‌های وال استریت نشان می‌دهند که داوجونز با رشد ۱۳۸,۷۹ درصدی، S&P با رشد ۱۶,۹۸ درصدی، نزدک با رشد ۱,۳۲ درصدی روزی سبز را برای بزرگان این بازار به نمایش گذاشتند و معامله‌گران را مجبور نکردند که آنچنان از رنج منفی، سودسازی کنند!

بازار‌های شرقی و شاخص Nikkie نیز عملکردی عکس نسبت به غربی‌ها داشتند و ۱۲۶,۱۸ واحد و شاخص شانگ‌های با ۱۳,۱۷ واحد ریزش، روز خود را به پایان رساندند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر