بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
بازار‌های مالی جنب بورس؛

خودرو با روغن‌سوزی به تابلو آمد!

تحلیل بعضی از عساتید بورسی نیز جالب است که بازار بزرگ ارزی هرات را با مشکلات عمده طالبان فراموش کردند و دلیل رشد نرخ دلار را به واکنش ایران در مقابل آمریکا و به ماجرای نفتکش ارتباط دادند؛ اینجاست که باید گفت، با طناب تریدر‌ها به چاه که نه، حتی چاله را هم امتحان نکنید.
کد خبر : ۲۴۹۴۵۲

خودرو با روغن‌سوزی به تابلو آمد!

به گزارش بورس‌نیوز، پایان هفته با سومین روز متوالی افزایش شاخص‌کل بورس تهران به اتمام رسید و بالاخره شاخص در آخرین روز معاملاتی پس از هفته‌ها سبزپوش به استقبال تعطیلات رفت.

شاخص کل در هفته جاری در حالی صعود کرد که در دو روز ابتدایی هفته به حدی مبادلات منفی شدند که بسیاری از فعالان بازارسرمایه ناامید شده بودند.

عملا سه روز آخر هفته این افت جدی اول هفته را جبران کرد؛ در این سه روز گروه خودرو به عنوان صنعت پیشرو خودش را مطرح کرده و موضوعی که ممکن است در هفته آینده دچار چالش شود، به خصوص که اگر اخبار خوب منتشر شده از این صنعت ادامه پیدا ننماید، ما شاهد عرضه‌های جدی در این گروه خواهیم بود.

شاخص هم وزن نیز ۷ هزار و ۷۱۵ واحد افزایش یافت و در ابتدای معاملات امروز فقط نماد‌های خودرویی خیلی مثبت بودن و فشار تقاضا در آن‌ها دیده میشد، اما به تدریج نماد‌های سایر صنایع با افزایش تقاضا رو به رو شدند.
ارزش معاملات بورس تهران حدود ۴ هزار میلیارد تومان بود و در فرابورس هم ۲۲۰۰ میلیارد تومان معامله انجام شد.

به نام هرات، به کام ناو ۶۸

دلار پس از اتفاقاتی که دیروز در دریای عمان رخ داد، یک‌شبه صعودی خواست تا به واشنگتن برسد و در آستانه ورود به کانال ۲۸ هزارتومان قرار گرفت؛ دلار به ۲۷ هزار و ۹۷۰ تومان رسیده و هر یورو به ۳۲ هزار و ۴۴۵ تومان رسیده است.

از سوی دیگر، ممنوعیت معاملات ارزی در افغانستان، بازار هرات را برهم زد و احتمالا دومینوی آن به بازار ارز مشهد و تهران نیز خواهد رسید.

حال تحلیل بعضی از عساتید بورسی نیز جالب است که بازار بزرگ ارزی هرات را با مشکلات عمده طالبان فراموش کردند و دلیل رشد نرخ دلار را به واکنش ایران در مقابل آمریکا و به ماجرای نفتکش ارتباط دادند؛ اینجاست که باید گفت، با طناب تریدر‌ها به چاه که نه، حتی چاله را هم امتحان نکنید.

سکه تکان مثبت خورد

هر سکه بهار آزادی با ۵۰ هزارتومان افزایش به ۱۱ میلیون و ۵۵۰ هزارتومان و هر سکه امامی نیز به ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان رسید و در مقابل، طلافروشی‌ها نیز هر گرم طلا را با چند هزارتومان ناقابل صعودی کردند تا نرخ هر گرم به یک میلیون و ۱۷۰ هزارتومان برسد.

از شرق تا غرب

بازار‌های مالی غرب روزی سبز را به چشم دیدند و اهالی شاخص‌ساز وال‌استریت در موج امواج قرمز بازار گرفتار نشدند؛ داوجونز با ۱۰۴,۹۵ واحد، S&P با ۲۹,۹۲ واحد و نزدک با منفی ۱,۷۴ واحد نسخه بازار‌های غربی را برای چهارشنبه پیچیدند و در بازار‌های شرقی نیز، Nikkei ژاپن با ۲۲۱.۸۱ واحد و شاخص شانگ‌های با ۲۱,۲۶ واحد سبزپوشی روز معاملاتی را به پایان رساندند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر