بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴
زعفران و صندوق طلا دارای بیشترین ارزش معاملات
زعفران نگین و صندوق طلا به ترتیب بیشترین ارزش معاملات هفته قبل را به خود اختصاص دادند.
کد خبر : ۲۴۹۸۲۳

زغفران+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات هفته منتهی به ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۰، معامله گران ۱۹۵ هزار و ۲۷۶ قرارداد آتی را به ارزشی حدود ۶۱۷۵ میلیارد و ۹۰۹ میلیون ریال منعقد کردند؛ زعفران نگین و صندوق طلا به ترتیب بیشترین ارزش معاملات هفته قبل را به خود اختصاص دادند.



بر اساس این گزارش، طی هفته‌ای که گذشت، معامله گران بیشترین حجم و ارزش معاملات قرارداد‌های منعقده را به زعفران نگین اختصاص دادند؛ به طوری که ۱۸۳ هزار و ۳۸۶ قرارداد آتی زعفران به ارزشی بیش از ۵۶۱۷ میلیارد ریال را در دو سررسید آبان و دی ماه ۱۴۰۰ منعقد کردند. ثبت این آمار دارایی مذکور را در صدر معاملات قرار داد تا سهم ۹۴ و ۹۱ درصدی از حجم و ارزش معاملات برای آن به ثبت برسد.

در تنها سررسید فعال قرارداد آتی زعفران پوشال برای تحویل آبان ماه امسال تعداد ۳۲۵۸ قرارداد آتی به ارزش تقریبی ۶۹ میلیارد ریالی منعقد شد.

در بازه زمانی مورد بررسی انعقاد ۴۰۰۱ قرارداد آتی صندوق طلا ارزشی بیش از ۳۷۰ میلیارد و ۴۱۶ میلیون ریال را در حالی در پی داشت که این رقم با کسب سهم ۶ درصدی بعد از زعفران نگین بالاترین ارزش معاملات هفتگی در بازار مشتقه بورس کالای ایران بود. گفتنی است این تعداد قرارداد برای تحویل در سه سررسید آبان، آذر و بهمن ماه امسال منعقد شد.

همچنین ۴۴۲۰ قرارداد آتی نقره برای سه سررسید آبان، آذر و بهمن ماه امسال منعقد گردید و ارزش ۹۳ میلیارد و ۸۷۹ میلیون ریال را در پی داشت.

انعقاد ۴۰ قرارداد آتی پسته تحویل آذر ماه سال جاری نیز ارزش ۸ میلیارد و ۳۸۲ میلیون ریال را رقم زد.

در این هفته در قرارداد آتی زیره سبز تحویل آذر ماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۷۱ قرارداد آتی به ارزشی بیش از ۱۷ میلیارد و ۲۲۸ میلیون ریال منعقد گردید.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده پسته با سررسید سال ۱۴۰۰
مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا اعلام کرد؛

تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده پسته با سررسید سال ۱۴۰۰

انبارگردانی یک روزه شرکت زرین زعفران مشرق زمین
با اعلام مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا؛

انبارگردانی یک روزه شرکت زرین زعفران مشرق زمین

۱۵۰۰ تن مس مفتول مهمان بورس کالا
در تالار محصولات صنعتی و معدنی رقم می خورد؛

۱۵۰۰ تن مس مفتول مهمان بورس کالا

ارسال نظر