بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۷
قیمت هر اونس طلا کاهشی بود
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۸۵۷ دلار و ۹۶ سنت رسید.
کد خبر : ۲۴۹۹۵۱

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، به دنبال تقویت ارزش دلار که سبب کاهش اشتها برای سرمایه گذاری در بازار طلا شده است قیمت فلز زرد روز دوشنبه کاهش داشت و از بالاترین رقم بیش از ۵ ماه اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود فاصله گرفت.



بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۱۸۵۷ دلار و ۹۶ سنت رسید، در حالی که قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز با ۰.۴ درصد افت به ۱۸۶۰ دلار و ۵۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم‌های ۱۶ ماه اخیر قرار دارد و این موجب افزایش قیمت طلا برای خریدارانی شده که از سایر ارز‌ها استفاده می‌کنند.

نیک نیشکاری رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس در باره آخرین وضعیت اقتصاد آمریکا گفت، انتظار دارد نرخ تورم در طی چند ماه آینده همچنان افزایشی باشد، اما هشدار داد که بانک مرکزی امریکا نباید واکنش عجولانه‌ای به افزایش تورم نشان دهد، زیرا این وضعیت ممکن است موقتی باشد.

دو سیاست گذار بانک مرکزی اروپا هم هفته گذشته گفتند، نرخ تورم حوزه یورو ممکن است کندتر از انچه انتظار می‌رود کاهش یابد که بخشی از آن به مشکلات موجود در زنجیره عرضه کالا‌ها مربوط می‌شود، اما بانک مرکزی اروپا نباید با متوقف کردن زودهنگام اقدامات محرک مالی واکنش عجولانه‌ای به این وضعیت نشان دهد.

سیاست‌های پولی انبساطی وضع شده با هدف تحریک رشد اقتصادی در دوره کرونا سبب شده تا قیمت طلا افزایش یابد، اما هرگونه افزایش نرخ بهره موجب بالا رفتن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا کاهش جذابیت این بازار برای سرمایه گذاران خواهد شد.

بانک مرکزی انگلیس اولین بانکی خواهد بود که نرخ بهره را پس از بحران کرونا افزایش می‌دهد، اما اقتصادانان در مورد اینکه آیا این اقدام در ماه آینده صورت خواهد گرفت و یا تا اوایل سال آینده به تاخیر خواهد افتاد اتفاق نظر ندارند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر