بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
انعقاد بیش از ۱۷۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا
در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالا معامله گران تعداد ۱۷۶ هزار و ۶۰۶ قرارداد آتی را به ارزشی بالغ بر ۶۲۵۲ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال منعقد کردند.
کد خبر : ۲۵۰۲۲۸

بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در جریان معاملات هفته گذشته در بازار مشتقه بورس کالا معامله گران تعداد ۱۷۶ هزار و ۶۰۶ قرارداد آتی را به ارزشی بالغ بر ۶۲۵۲ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال منعقد کردند.



داده‌کاوی آمار‌های معاملاتی در هفته گذشته حاکی از آن است که ۱۶۳ هزار و ۲۱۷ قرارداد آتی زعفران نگین برای تحویل در دو سررسید آبان و دی ماه ۱۴۰۰ به ارزشی حدود ۵۴۷۷ میلیارد و ۷۲۹ میلیون ریال منعقد شد تا حجم و ارزش کل معاملات بازار قرارداد‌های آتی در ید قدرت نگین طلای سرخ قرار گیرد.

در این هفته ۲۸۰۰ قرارداد آتی زعفران پوشال نیز در بازار در حالی منعقد شد که ارزش نزدیک به ۶۴.۸ میلیارد ریالی را برای سررسید آبان ماه در پی داشت.

معامله گران با انعقاد ۵۷۳۷ قرارداد آتی صندوق طلا برای تحویل در آذر و بهمن ماه امسال ارزش بیش از ۵۷۲ میلیارد و ۴۳۳ میلیون ریالی را رقم زدند. با ثبت این آمار معاملاتی، صندوق طلا پس از زعفران نگین بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را رقم زد؛ به طوری که این دارایی پایه سهم ۹ و ۳ درصدی از ارزش و حجم کل قرارداد‌های منعقده را از آن خود کرد.

ثبت انعقاد ۴۶۱۹ قرارداد آتی نقره در دو سررسید آذر و بهمن ماه ۱۴۰۰ ارزشی نزدیک به ۱۱۰ میلیارد ریالی را در بازار رقم زد. بر این اساس حجم و ارزش معاملاتی مذکور به ترتیب ۳ و ۲ درصد از حجم و ارزش کل قرارداد‌های منعقده هفته گذشته را تشکیل داده است.

براساس آمار‌های موجود، ارزش انعقاد ۲۱۳ قرارداد آتی زیره سررسید آذر ماه سال جاری به رقم ۲۳.۵ میلیارد ریال بالغ شد.

در این هفته معامله گران ۲۰ قرارداد آتی پسته را نیز برای تحویل در آذر ماه امسال منعقد کردند تا ارزش معاملات این دارایی پایه نیز به بیش از ۴ میلیارد ریال به ثبت برسد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
معامله قرارداد آتی نقره از هفته آینده
با سررسی د تحویل بهمن ماه رقم می خورد؛

معامله قرارداد آتی نقره از هفته آینده

تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده پسته با سررسید سال ۱۴۰۰
مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا اعلام کرد؛

تاریخ انقضای اعتبار گواهی سپرده پسته با سررسید سال ۱۴۰۰

ارسال نظر