بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد؛

دست دولت بر گلوی شرکت‌های کوچک

دست دولت بر گلوی شرکت‌های کوچک
بودجه هر ساله به سبکی نوشته می‌شود که در آن استقراض وجود داشته و به نظر می‌رسد در سال جدید، این لایحه وابسته به ماندگاری تحریم‌ها باشد.
کد خبر : ۲۵۱۸۶۶

بودجه پیشنهادی، بازار را بر شرکت¬های کوچک تنگ می‌کند

حمزه کریمی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه اظهار کرد: با توجه به اتفاقاتی که در اقتصاد رخ داده، می‌توان گفت صنایعی که ارز ۴۲۰۰ تومانی آنان در حال حذف شدن است می‌توانند در بازار پیشتاز باشند. گروه‌های دارویی، زراعتی و... ارتباط مستقیمی با توافقات برجام و نتایج آن دارد؛ به طوری که با انجام توافقات، در شرکت‌های وارداتی تاثیرات مثبتی نمایان خواهد شد.



وی ضمن اشاره بر پیش بینی رشد بازار سرمایه در آینده ادامه داد: با توجه به مدیریت جدید در بورس انتظار می‌رود با تغییرات اساسی مانند دسترسی افراد به معاملات و بازگشایی نماد‌ها روند حرکتی بورس به سمت مثبت باشد. در حال حاضر اکثر سهم‌ها نسبت P/E ارزنده‌ای دارند، به همین دلیل برای سرمایه گذاری جذاب به نظر می‌رسند.

کریمی افزود: بودجه پیشنهادی دولت به گونه‌ای طراحی شده که فشار زیادی بر شرکت‌های کوچک در آینده وارد می‌کند؛ از طرفی نیز تعداد این شرکت‌ها در کشور بسیار زیاد است. در این راستا پارامتر‌هایی نظیر تخفیف مالیاتی و خوراک پتروشیمی مطرح شده، بنابراین بودجه ارائه شده به مجلس تأثیر چندانی در صنایع کشور نخواهد داشت. در واقع بودجه هر ساله به سبکی نوشته می‌شود که در آن استقراض وجود داشته و به نظر می‌رسد در سال جدید، این لایحه وابسته به ماندگاری تحریم‌ها باشد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بودجه ارائه شده در مجلس موقتی بوده و فعلا به تصویب نرسیده است؛ چه بسا که در آن اصلاحاتی انجام شود. پس باید تا زمان تأیید بودجه پیشنهادی و تاثیرات قطعی آن منتظر بمانیم.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
راهی برای ترمیم دیوار شکسته اعتماد سهامدار
یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

راهی برای ترمیم دیوار شکسته اعتماد سهامدار

۸۶ هزار میلیارد ریالی درآمد
مجموع بهای تمام‌شده این سرمایه‌گذار افزایش یافت؛

۸۶ هزار میلیارد ریالی درآمد "وامید" از سود سهام

کوه، موش زایید
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

کوه، موش زایید

ارسال نظر