بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

طلسم ۱,۴۰۰ میلیون واحدی شاخص‌کل

در نسخه اولیه بودجه پیشنهادی ابهاماتی وجود داشت که با اضافه شدن ۱۰ بند حمایتی این ابهامات تا حد زیادی از بین رفت که البته با عملی شدن این بند‌ها شرایط بهتری رقم خواهد خورد.
کد خبر : ۲۵۲۱۵۱

بازار سرمایه+بورس نیوز

علی ابتهاج، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: در حال حاضر ملاک بازار‌سرمایه یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد محسوب شده و این پله، محدوده بسیار کلیدی برای اهالی بازارسرمایه است؛ بنابراین نباید حمایت چندگانه و ترکیبی بازار را از دست دهیم.



وی افزود: همچنین طی چند روز اخیر بازار و معاملات آن رشد خوبی داشته به طوری که در حالت ارزنده قرار گرفته است. با توجه به وضعیت فعلی بازار می‌توان گفت در صورتی که شاخص در محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی رو به بالا شکسته شود فضای نوسانی موجود تغییر خواهد کرد، در غیر این صورت فضای جدید و متفاوتی اتفاق نخواهد افتاد.

نقطه کور بودجه، با ۱۰ بند حمایتی برطرف شد//قربانی//

وی با اشاره به عوامل شکسته شدن محدوده شاخص بورس گفت: وضعیت بازار به طور کلی از لحاظ تکنیکالی و بنیادی پتانسیل برگشت دارد. اتفاقاتی نظیر مطلوب بودن وضعیت بازار‌های جهانی، تثبیت نرخ ارز و رفع ابهامات با تصمیماتی که برای حمایت از بازار گرفته شده همگی دست به دست هم دادند تا تراکمی از اخبار و اتفاقات از لحاظ تکنیکالی و بنیادی ایجاد شود. با این اطلاعات، کف بازار مستحکم شده و ارزندگی در بسیاری از بخش‌ها بوجود آمد که در بورس قابل مشاهده است.

ابتهاج ضمن تأکید بر اهمیت ورود نقدینگی به بازار خاطرنشان کرد: طی چند روز اخیر افزایش ارزش معاملات در ۴ دی ماه نسبت به روز‌های قبل امیدوارکننده‌ترین اتفاق در این حوزه بود. البته به نظر می‌رسد یک حمله صعودی با ترکیب افزایش معاملات روزانه بالای ۵ همت، می‌تواند به تدریج در شاخص قدرت شکست را ایجاد کند.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تأثیر بودجه پیشنهادی بر بازار سرمایه گفت: در نسخه اولیه بودجه پیشنهادی ابهاماتی وجود داشت که با اضافه شدن ۱۰ بند حمایتی این ابهامات تا حد زیادی از بین رفت و البته با عملی شدن این بند‌ها شرایط بهتری رقم خواهد خورد. در کل نکات نگران کننده تا حد زیادی برطرف شده و امیدواریم این ۱۰ بند بدون تغییر به تصویب مجلس برسد تا آسیبی به بورس و بازار سرمایه وارد نشود.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دو چالش، مانع شکل‌گیری روند صعودی بورس
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

دو چالش، مانع شکل‌گیری روند صعودی بورس

ارسال نظر