بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
با توجه به وضعیت خوب شرکت‌های بنیادین و اصلاح خوب قیمت‌ها در کلیت بازار، شاخص خود را آماده صعود در افق پیش رو می کند.
کد خبر : ۲۵۲۱۹۳

بازار، آماده صعود می شود

به گزارش بورس نیوز، تثبیت در مرز ۱/۴۰۰ میلیون واحد و کسب آمادگی برای حرکت بعدی به سمت هدف ۱/۵۳۰ میلیون واحد در وقتی دیگر!

شاخص کل در روز گذشته با افت جزیی حدود ۴۰۰ واحد به معاملات خود پایان داد تا در کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد ثابت شود و با توجه به وضعیت خوب شرکت‌های بنیادین و اصلاح خوب قیمت‌ها در کلیت بازار، خود را آماده صعود در افق پیش رو نماید.

کافی است، صبورانه تغییر روند از نزولی به صعودی ملایم را می‌توان به نظاره بنشینیم.

دلار یک گام دیگر به عقب

درحالی که عواقب مذاکرات هسته‌ای مشخص نیست، اما خط مشی اهالی سیگنالی دلار کاملا مشخص است و درحال پیاده‌شدن مقطعی از دلار هستند تا باردیگر در هیاهوی مذاکرات یا اتمام دوره آن، روند دلار را صعودی کرده و یک نوسان ریز دیگر را هم سوار بر جیب کنند.

دلار در آخرین ساعات شب گذشته با نرخ ۲۹ هزار و ۶۳۰ تومان معامله شد و احتمالا تا قبل از بهمن ماه، روند نزولی دلار تا مرز کانال ۲۸ هزارتومانی نیز ادامه دار باشد.

سکه و آب شدن قطره قطره

همانطور که در روز‌های گذشته نیز مشخص بود، روند نزولی سکه پیرو حرکت‌هایی بوده که دلار در آن نقش دارد بنابراین سکه را باید ۵۰ هزارتومان دیگر نزولی دید تا نرخ هر سکه امامی به ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزارتومان برسد و هر سکه امامی نیز با ورود به کانال جدید، با نرخ ۱۲ میلیون و ۹۹۰ هزارتومان برای مشتریان آن دست به دست شود.

طلافروشی‌ها نیز هر گرم طلا را با نرخ یک میلیون و ۲۸۶ هزارتومان نرخ‌گذاری کردند.

از شرق تا غرب

بازار‌های وال‌استریت حاکی از آن است که داوجونز با ۹۵,۸۳ واحد مثبت، S&P با بیش از ۴ واحد منفی، اپل با ۱,۰۴ واحد منفی و نزدک با ۰,۷۵ مثبت به کار خود ادامه داد.

شاخص‌های شرقی نیز گویای آن بود که NIKKEI با ۲۱۸,۳۵ واحد منفی به ۲۸,۸۵۰ واحد رسید و شاخص شانگ‌های نیز با ۲۸,۵۷ واحد منفی، به ۳,۶۰۱ واحد دست عقب گرد کرد.  

اشتراک گذاری :
ارسال نظر