بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
در عملکرد ۹ ماهه بازار مشتقه بورس کالا رقم خورد؛

زعفران با ۴ میلیون قرارداد آتی در صدر معاملات بازار مشتقه

زعفران با ۴ میلیون قرارداد آتی در صدر معاملات بازار مشتقه
زعفران نگین با ۴ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۱۴۱ قرارداد آتی منعقده در ۶ سررسید اردیبهشت، تیر، شهریور، آبان، دی و بهمن ماه ۱۴۰۰ به ارزش تقریبی ۹۲ هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال در صدر این معاملات قرار گرفت.
کد خبر : ۲۵۲۳۳۳

زعفران+بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، براساس آمار معاملات عملکرد ۹ ماهه بازار مشتقه بورس کالای ایران زعفران نگین با ۴ میلیون و ۵۲۰ هزار و ۱۴۱ قرارداد آتی منعقده در ۶ سررسید اردیبهشت، تیر، شهریور، آبان، دی و بهمن ماه ۱۴۰۰ به ارزش تقریبی ۹۲ هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال در صدر این معاملات قرار گرفت.



تعداد ۵۵۹ هزار و ۲۵۴ قرارداد آتی نقره نیز در حالی برای تحویل در ۹ سررسید مختلف در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ منعقد گردید که ارزش آن به بیش از ۱۱.۸ هزار میلیارد ریال رسید. این دارایی به ترتیب ۱۱ و ۱۰ درصد از حجم و ارزش کل معاملات را به تنهایی ثبت کرد و در جایگاه دوم بازار ایستاد.

در نماد معاملاتی قرارداد آتی صندوق طلا برای تحویل در سررسید‌های فروردین، مرداد، مهر، آبان، آذر و بهمن ماه سال جاری تعداد ۸۸ هزار و ۱۴۱ قرارداد به ارزشی بیش از ۸۱۴۴ میلیارد ریال منعقد شد تا با ثبت این آمار دارایی پایه مذکور در هر دو بخش حجم و ارزش معاملات جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد و سهم ۷ و ۲ درصدی را در ارزش و حجم معاملات کسب کند.

انعقاد ۷۲۵۸ قرارداد آتی پسته نیز برای تحویل در ۵ سررسید فروردین، خرداد، مرداد، مهر و آذر ماه امسال ارزشی حدود ۱۱۷۷ میلیارد ریال را در پی داشت.

در دوره مورد بررسی، ارزش انعقاد ۷۱ هزار و ۸۹۱ قرارداد آتی زعفران پوشال در سه دوره تحویل خرداد، مهر و آذر ماه سال جاری نیز به رقم ۹۲۶ میلیارد ریال بالغ شد.
در سه سررسید خرداد، مهر و آذر ماه ۱۴۰۰ نیز انعقاد ۴۷۰۷ قرارداد آتی زیره سبز ارزش بیش از ۳۳۶ میلیارد ریالی را رقم زد.

معامله گران در این دوره ۵۸ قرارداد آتی مس کاتد به عنوان محصول تازه وارد بازار را با دوره تحویل بهمن ماه ۱۴۰۰ منعقد کردند و ارزش ۱۴.۴ میلیارد ریالی را به ثبت رساندند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
زمان فرآیند تحویل قراردادهای آتی زعفران نگین سررسید دی ماه
مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا اعلام کرد؛

زمان فرآیند تحویل قراردادهای آتی زعفران نگین سررسید دی ماه

پایان اعتبار گواهی سپرده زعفران با سرسید سال ۱۴۰۰
مدیریت توسعه بازار فیزیکی بورس کالا اعلام کرد؛

پایان اعتبار گواهی سپرده زعفران با سرسید سال ۱۴۰۰

اطلاعیه تغییر در مشخصات قرارداد آتی صندوق پشتوانه طلای لوتوس
مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا خبر داد؛

اطلاعیه تغییر در مشخصات قرارداد آتی صندوق پشتوانه طلای لوتوس

ارسال نظر