بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
دادوستد بیش از ۱۱ میلیون گواهی سپرده کالایی در بازار مالی
معامله گران در بازار مالی بورس کالا در هفته گذشته بیش از ۱۱ میلیون و ۴۱۱ هزار گواهی سپرده کالایی دادوستد شد.
کد خبر : ۲۵۲۳۵۴

بورس کالا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، معامله گران در بازار مالی بورس کالا در هفته گذشته بیش از ۱۱ میلیون و ۴۱۱ هزار گواهی سپرده کالایی را در حالی به ارزشی نزدیک به ۲۴۰۶ میلیارد و ۶۶۱ میلیون ریال مورد دادوستد قرار دادند که در این هفته حبوبات نیز به جمع دارایی‌های پایه بازار مذکور اضافه شد.



طی معاملات هفته‌ای که گذشت بیشترین ارزش معاملات با کسب سهم ۵۷ درصدی در نماد معاملاتی انبار‌های زعفران نگین به ثبت رسید؛ به طوری که بالغ بر ۴.۵ میلیون گواهی سپرده زعفران نگین به ارزش تقریبی ۱۳۷۸ میلیارد ریال در بازار دست به دست شد. گرچه دارایی مذکور از نظر حجم معاملات با به دست آوردن سهم ۳۹ درصدی، رتبه دوم را پس از سیمان کسب کرد.

معامله گران ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار گواهی سپرده سیمان تیپ ۲ را به ارزشی نزدیک به ۳۱ میلیارد ریال مورد دادوستد قرار دادند تا این دارایی از نظر حجم معاملات رتبه اول را به دست آورد. دارایی مذکور ۵۳ درصد از حجم معاملات را به تنهایی رقم زد.

۷۶۴ هزار و ۶۰۰ گواهی سپرده سکه طلا به ارزشی بیش از ۹۸۲ میلیارد و ۵۸۴ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت تا دارایی مذکور هم از نظر حجم و هم از نظر ارزش معاملات در مقام دوم جای گیرد و به ترتیب ۷ و ۴۱ درصد از حجم و ارزش کل معاملات را به خود اختصاص دهد.

معامله ۳۱ هزار و ۷۱۹ گواهی سپرده زعفران پوشال نیز به ارزشی حدود ۷.۲ میلیارد ریال در بازار خرید و فروش شد.

بررسی آمار‌های معاملاتی حاکی از آن است که در این هفته تعداد ۱۱ هزار و ۵۷۰ گواهی سپرده برنج به ارزشی بیش از ۵.۷ میلیارد ریال معامله شد.

ارزش جا به جایی ۱۸۲۶ گواهی سپرده زیره سبز نیز به رقم ۱.۹ میلیارد ریال بالغ شد.

در این هفته معامله گران ۱۹۷ گواهی پسرده پسته و کشمش سبز را نیز خرید و فروش کردند و در مجموع ارزشی بیش از ۳۶۸ میلیون ریال را رقم زدند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
پذیرش انبار شرکت‌های سیمان سپاهان و فیروزکوه در بورس کالا
امکان خرید آنلاین سیمان از انبار ۲۸ شرکت فراهم شد؛

پذیرش انبار شرکت‌های سیمان سپاهان و فیروزکوه در بورس کالا

زمان فرآیند تحویل قراردادهای آتی زعفران نگین سررسید دی ماه
مدیریت توسعه بازار مشتقه بورس کالا اعلام کرد؛

زمان فرآیند تحویل قراردادهای آتی زعفران نگین سررسید دی ماه

ارسال نظر