بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
از نظر کمی توسعه بازار نیازمند وجود افراد حرفه‌ای است
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: با توجه به وسعت بازار از نظر کمی توسعه بازار نیازمند وجود وجود افراد حرفه‌ای است که تعداد این افراد هنوز قابل قبول نیست.
کد خبر : ۲۵۲۴۶۷

مجید عشقی+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با بیان اینکه حدود ۸۰۰ نهاد مالی در بازار سرمایه فعالیت دارند، اظهار کرد: بیش از ۷۵۰ ناشر بورسی و فرابورسی فعال در این بازار حضور دارند.



وی افزود: تعداد سهامداران نیز هم‌اکنون با احتساب سهامداران سهام عدالت و ورود افراد جدید به ۶۰ میلیون ذی‌نفع مستقیم در بازار سرمایه منتج شده است. با توجه به وسعت بازار از نظر کمی توسعه بازار نیازمند وجود وجود افراد حرفه‌ای است که تعداد این افراد هنوز قابل قبول نیست.

عشقی ادامه داد: در شرایط کنونی، احساس نیاز به نهاد‌های مالی جدید از نظر کمی وجود دارد و سیاست گسترش نهاد‌های مالی هم در بخش مدیریت دارایی و هم در بخش خدمات و ارائه مشاوره و معامله گری به بازار در سازمان یک ضرورت تلقی می‌شود که مستلزم تامین و تقویت نیرو‌های حرفه‌ای است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با مدنظر قرار دادن شمار گواهی‌نامه‌های حرفه‌ای ابراز کرد: در سال جاری، در مجموع نزدیک به هزار نفر گواهینامه حرفه‌ای دریافت کرده‌اند که با توجه به حجم و ابعاد بازار، این رقم، عدد بسیار کمی محسوب می‌شود. البته باید مراقب بود تا سهامداران در دام مراکز آموزشی غیرمجاز و آموزش غیر اصولی در فضای مجازی که در سال ۹۸ و ۹۹ ضربه بزرگی به بازار زدند، گرفتار نشوند.

وی بیان کرد: سازمان بورس از دوره‌های حرفه‌ای DBA بازار سرمایه اسلامی که با اصول و کیفیت خاص برگزار می‌شود، حمایت می‌کند تا از این طریق به ارتقای بازار سرمایه کمک شود. البته گزارش‌هایی درباره برخی نهاد‌ها که دوره‌های MBA و DBA غیر اصولی و با کیفیت پایین برگزار می‌کنند نیز دریافت شده که حتما با آن‌ها برخورد می‌شود.

عشقی با اشاره به نیاز به ابزار‌های مالی مشترک بین بازار پول و بازار سرمایه و همچنین میان بازار سرمایه و بازار بیمه، گفت: لازم است بحث سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سرمایه نیز با توجه بیشتری پیگیری شود. صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سبدگردان‌ها و شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری هنوز برای عامه مردم شفاف و روشن نیست که باید با تبیین این نهاد‌های مالی، مردم را به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم تشویق کرد؛ و این می‌تواند بخش از رسالت فارغ‌التحصیلان دوره‌های حرفه‌ای باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر