بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
پس از فولاد و پتروشیمی‌ها؛ سازمان پیگیر آزادسازی قیمت‌هاست
سازمان بورس به‌عنوان حافظ منافع سهامداران همواره در این زمینه کارکرده و با فعالیت‌هایی در حوزه برخی محصولات مانند فولاد، پتروشیمی و ... ورود کرده و باعث شد موضوعات قیمت‌گذاری در حوزه این محصولات منتفی شود و بقیه محصولات را نیز کماکان پیگیر هستیم.
کد خبر : ۲۵۱۳۲۶

مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار+بورس نیوز

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو اختصاصی با بورس نیوز در خصوص جلسه میان سازمان بورس و قوه قضائیه، اظهار کرد: جلسه‌ای که در روز چهارشنبه برگزار شد، در فضای مثبتی بود و آنچه در رسانه‌ها مطرح شد بحث نکات آخر جلسه بود که رئیس دستگاه قضا در خصوص ابهاماتی که بعضی از فعالان بازار در خصوص بازار سهام داشتند مطرح کردند که قرار بر آن شد با همکاری سازمان بازرسی کل کشور پاسخ‌های مناسبی برای آن تهیه کنیم.

وی ادامه داد: این موضوعات ریزساختار‌های بازار بوده که همیشه مورد جدل فعالان بازار بوده و اگر هم‌اکنون ۵ نفر از فعالان بازار را گرد هم آیند و در مورد موضوعی به گفت‌وگو بپردازند قطعاً اختلاف‌نظر‌هایی با یکدیگر خواهند داشت، لذا قطعاً باید در ساختار سازمان و با توجه به تغییراتی که در بازار اتفاق افتاده در بحث‌های زیرساختی فنی، نظارتی، تخلفات و رسیدگی به تخلفات که پیشنهاد‌هایی در غالب هیئت‌مدیره و چه در قالب اصلاحیه قانون بازار اوراق بهادار که در مجلس مراحل آن در حال طی شدن است پیشنهاد‌هایی در مجلس داده‌شده که امیدوار به انجام شدن آن هستیم.

رئیس سازمان بورس با اشاره به اقدامات سازمان در راستای آزادسازی قیمت‌ها و حمایت از منافع سهامداران ادامه داد: این یک پروسه مستمری بوده که سازمان بورس به‌عنوان حافظ منافع سهامداران همواره در این زمینه کارکرده و با فعالیت‌هایی در حوزه برخی محصولات مانند فولاد، پتروشیمی و ... ورود کرده و باعث شد موضوعات قیمت‌گذاری در حوزه این محصولات منتفی شود و بقیه محصولات را نیز کماکان پیگیر هستیم.

عشقی گفت: دراین‌بین فقط بحث قیمت‌گذاری دستوری نیست و باید کمک کنیم که صنایع این مطالبه را از بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی و سیاست‌گذاری داشته باشند که شفافیت‌های شرکت‌ها افزایش یابد و موضوع دیگر بحث ثبات تصمیم‌گیری‌ها در مورد شرکت‌ها را به همراه داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
صدای رئیس دستگاه قضا از ابهامات بورس، درآمد
رئیس دستگاه قضا: موظف هستید آسیب‌ها و کمبود‌ها را شناسایی، جمع‌بندی و رفع کنید؛

صدای رئیس دستگاه قضا از ابهامات بورس، درآمد

رئیس سازمان بورس: بازاربدهی را بزرگ می‌کنیم
وقتی می‌گویم نَر است و می‌گویند بدوش؛

رئیس سازمان بورس: بازاربدهی را بزرگ می‌کنیم

ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرشاد
Germany
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
خدا بیامرزد آقای فنی زاده را در سریال دایی جان ناپلیون در نقش مش قاسم می گفت : دروغ چرا؟ تا قبر آآآآ یعنی تا قبر چهار انگشت فاصله داریم یادش بخیر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶
سلام کسی تحمل شنیدن صدای مردمرا ندارد نمیدانم خوبهست یا بعد منتظر میمانیم حتما اکر خوب بود نتیجهاش خوب خواهد وگرنه بد باشد اینها که ایمجوری خفقان ساختند وضعش خراب اندرخراب خواهد شد من هرا نجه شرط بلاغ هست باتوکفتم خواه پند گیر خواه ملا
ناشناس
Turkey
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶
در مصاحبه اخیرتان فرمودید محدودیت دامنه نوسان در خیلی از بورسها برقرار است.
استدعا دارم جند نمونه را ذکر بفرمایید تا بر دانسته هایمان اضافه شود.
موفق باشید.
صدای سهامدار بورس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
بعنوان یک باتجربه و آشنا به مسائل بورس و مشکلات جامعه سهامداران لطفا این موارد را پیگیری کنید خواسته میلیونها سهامدار بورس موارد زیر است شک نکنید باعث خیر برای مردم میشوید.مسائلی را پیگیری کنید که باعث کمک مالی به جمعیت زیادی میشود.
1- بورس 3 ماه است بعد از شروع دولت و شروع وزارت آقای خاندوزی و مدیریت جدید عشقی همش منفی بوده و قیمتها به قیمتهای اردیبهشت برگشته اند و ضررهای سهامداران بیشتر شد.اگر اینها نمیتوانند بازار بورس را درست کنند باید عوض شوند.
2-عرضه اولیه ها در بورس با شروع دولت از نیمه شهریور متوقف شد.اگر دولت کسری بودجه دارد چرا عرضه اولیه ها را قطع کرده؟
3-پرداخت سود سهام سهامداران قرار بود از سجام انجام شود نه تنها این کار در بیشتر شرکتها انجام نشد بلکه بیشتر شرکتها در بورس طبق ماده 240 قانون تجارت که 8 ماه فرصت به شرکتها برای واریز سود می دهد دقیقا ماه هشتم را انتخاب میکنند تا سهامدار اگر دیر متوجه شد سود سهامدار در حساب شرکت بماند.خیانتی که 30 سال است در شرکتهای بورسی انجام میشود و سود سهامداران بسیاری همینطوری در بانکها و شرکتها مانده و کسی پاسخگو نیست و پیگیری هم نمیکنند که همه را از سجام واریز کنند.حتی سود سهام عدالت هم بر اساس این قانون اشتباه با تاخیر 8 تا 12 ماهه واریز میشود.حتما این مورد را پیگیری کنید.
4- لازم است ماده 240 قانون تجارت فوری اصلاح شود و پرداخت سود سهامداران در بورس از یکهفته بعد از مجمع سالیانه صورت گیرد.این قانون متعلق به 50 سال پیش است و باید اصلاح شود. الان با وجود اینترنت و آنی شدن پرداخت ها باید سود شرکتها آنی یکهفته بعد از مجمع بحساب سهامدار واریز شود.اما بانکها بخاطر منافع خودشان پول مردم را در حساب خود نگه می دارند.
5-لازم است قانونی که به کارگزاری ها اجازه می دهد 2 روز بعد از فروش سهام پول سهامدار را بحسابش واریز کنند را ملغی کنند و قانون جدیدی ارایه شود که پول سهامداران بعد از فروش آنی همان روز بحسابشون واریز شود.دوره اینترنت و تجارت الکترونیک است 2 روز تاخیر مال دوره 20 سال پیش بود که همه چیز کاغذی و دفتری بود.
6-لازم است ضرر تمام سهامدارانی که صندوق پالایش و دارایکم خریدن و ضرر کردن پرداخت شود و ضرر سهامدارانی که عرضه اولیه ها را خریدن و آنها به زیر قیمت عرضه اولیه آمدن هم پرداخت شود تا سهامداران متضرر ضررشان کمی جبران شود.
7-لازم است طرح ادغام کارگزاری ها هم مثل ادغام بانکها استارت بخورد تا جلوی فساد و رانت در کارگزاری ها و کاهش خدمات در کارگزاری گرفته شود.چون تعداد کارگزاری ها در کشور ما نسبت به کشور ترکیه 5 برابر بیشتر است درحالیکه حجم و ارزش معاملات بورس ایران یک چهارم بورس ترکیه است.
8-جلوی قیمت گذاری دستوری در شرکتهای فولادی خودرویی پتروشیمی پالایشی گرفته شود و از تعیین دستوری نرخ ارز در بازار و 5 نرخی بودن ارز جلوگیری شود.
9-فروش سهام عدالت برای مستقیم و غیرمستقیم آزاد شود تا هر کی به نقدینگی نیاز دارد بفروشد.بسیاری مشکل مالی دارند.بیشتر سهام عدالت استانی ها متوقف است.
باتشکر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۸
الان فاصله دلار نیمایی که شرکت ها با اون اجناسشون رو قیمت گذاری و دلارهای صادراتی رو عرضه می کنه حدود ۴۰ درصد هست.اگر این قیمت گذاری دستوری نیست پس چی هست؟
مجید
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۲۸
دروغ