بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵
نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی:

خودروسازان ادعا می کنند/قیمت تمام شده تولید بیش از قیمت فروش

خودروسازان ادعا می کنند/قیمت تمام شده تولید بیش از قیمت فروش
خودروسازان ادعا می‌کنند که قیمت تمام شده تولید بیش از قیمت فروش خودرو است بنابراین زیان‌ده هستند، با فرض درستی این ادعا، درخواست این شرکت‌ها مبنی بر آزاد شدن قیمت خودرو را مشروط بر آزاد شدن واردات به گونه‌ای که نرخ تعرفه واردات کنونی طی ۳ سال به ۲۰ درصد برسد، می‌پذیریم.
کد خبر : ۲۵۲۴۷۵

خودروسازان+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، جلال رشیدی کوچی، نماینده مردم مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در مجلس شورای اسلامی درباره افزایش قیمت خودرو، اظهار کرد: اگر حمایت دولت از خودروسازان کارگشا و درست بود چرا پس از ۵۰ سال حمایت تمام قد از آن‌ها، این صنعت امروز در نقطه‌ای قرار گرفته که خودروسازان بیان می‌کنند حدود ۱۸۵ هزار میلیارد تومان زیان انباشته و بدهی به مردم، بانک و.. دارند؟ این وضعیت نشان می‌دهد که حمایت صورت گرفته، درست نبوده است.



وی افزود: خودروسازان ادعا می‌کنند که قیمت تمام شده تولید بیش از قیمت فروش خودرو است بنابراین زیان‌ده هستند، با فرض درستی این ادعا، درخواست این شرکت‌ها مبنی بر آزاد شدن قیمت خودرو را مشروط بر آزاد شدن واردات به گونه‌ای که نرخ تعرفه واردات کنونی طی ۳ سال به ۲۰ درصد برسد، می‌پذیریم.

وی درخصوص ادامه فعالیت خودروسازان در بازار رقابتی بیان کرد: در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای دنا اتوماتیک که به نوعی لوکس‌ترین محصول خودرسازان کشور است، حدود ۴۰۰ میلیون تومان است در حالیکه در سایر کشور‌ها با این عدد می‌توان محصول باکیفیت‌تری خریداری کرد باید به این نکته نیز توجه کرد که کارگر ما روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان دستمزد می‌گیرد و هزینه انرژی در ایران ریالی است حال آنکه خودروسازان خارجی دستمزد کارگر و هزینه‌های حامل‌های انرژی را به نرخ دلار می‌پردازند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: سخنان وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره صنعت خودرو پیش از رای اعتماد با اظهارات کنونی وی متفاوت است که این موضوع جای سوال دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سودجویی دلالان از افزایش امکانات دیگنیتی با عنوان دیگنیتی پلاس و پرو!
مسئول گرانی خودرو کیست؟ بهمن موتور یا دلالان سودجو؛

سودجویی دلالان از افزایش امکانات دیگنیتی با عنوان دیگنیتی پلاس و پرو!

به نظر می رسد وعده تولید ۳ میلیون خودرو محقق نشود
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

به نظر می رسد وعده تولید ۳ میلیون خودرو محقق نشود

خودروسازان کشور دوزیست هستند
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس:

خودروسازان کشور دوزیست هستند

ارسال نظر