بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
ساعت پنج و نیم عصر؛

رئیس مفلوک، بست نشین شد

رئیس مفلوک، بست نشین شد
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به باجی به ناشران برای حفظ نمادها در بازار و آماری که تایید نشد و چند اتفاق تکراری در بازار سرمایه و...
کد خبر : ۲۵۲۴۹۱

۵


به گزارش بورس نیوز امروز هم مثل روزهای قبل شاخص کل در جا زد و قیمت خیلی از سهم ها، افت کرد. اهالی بهارستان هم سر رفیق مثلا بورسی شان فریاد کشیدند که ۷ سال است حرف تکراری می زنی و با روسای باب همایون هم کاسه شده ای و گند زده اید به بازار سرمایه و... رییس باب همایون هم طریق برخی درگذشتگان مفلوک را در پیش گرفته و راهی قم شد تا شاید چند نفری را آنجا با خودش همراه کند و صندلی اش حفظ شود. اما انگار بعضی ها از جمله یک رئیس بانک هم در همین گیر و دار مشغول گرم کردن خودشان هستند که اگر رییس باب همایون کله پا شد، فوری جایش را بگیرند. برای رسیدن به صندلی ریاست باب همایون هم حسابی دست به جیب شده و یک مرکز فرماندهی برای تحریک اهالی بهارستان و استیضاح رییس مفلوک فعلی به راه انداخته اند.

کمای تکراری سامانه معاملاتی 

امروز اتفاقات تکراری دیگری هم رخ داد. مثلا دوباره سامانه معاملاتی بازارمان به کما رفت! دلیلش هم قطعی برق بود. مانده ایم چطور فکر قطعی برق را نکرده اند؟ یعنی نمی دانند امکان استفاده از موتور برق اضطراری هست؟؟

آماری که تایید نشد 

رئیس پلاک ۲ خیابان نلسون ماندلا باز هم آمار داده و فوری یکی از مدیران صنعت بیمه، تکذیب کرده! این بزرگوار فرموده ۱.۵ میلیون خودرو در کشور بیمه شخص ثالث ندارند و مدیرعامل بزرگ ترین شرکت بیمه دولتی، گفته این آمار صحیح نیست! کلا ما عادت کرده ایم در هر موردی، آمار ضد و نقیض به دست مان برسد. اگر اینجا یکی آمار داد و دیگری تایید کرد باید تعجب کنیم.

باجی برای حفظ نمادها در بازار

وقتی می گوییم چرا مدیران شرکت ها در قبال عملکردشان و ضرر و زیانی که به سهامداران تحمیل کرده اند، پاسخگو نیستند و قانونی هم برای الزام به پاسخگویی وجود ندارد، آقایان می فرمایند هیس، حرف نزنید که به ناشر بگوییم بالای چشمت ابرو است؛ قهر کرده و از بازار خارج می شود! نتیجه این سکوت و باج دادن به مدیران این می شود که اگر سهامداری اعتراض کند، مدیران از جیب شرکت چند وکیل اجیر کرده و به اتهام افترا از سهامدار شکایت می کنند! مشابه همین داستان را در مورد رسانه هایی که به عملکرد مدیران و اعضای هیات مدیره شرکت ها انتقاد کنند هم شاهدیم! حالا تا کی قرار است باج بدهیم، الله اعلم...

دلال کیست

رییس نمایشگاه داران خودرو هم ضمن حمله کلامی به دلالان خودرو، فرموده بین قیمت کارخانه و بازار خودرو، اختلاف ۷۰‌ تا ۱۰۰ درصدی وجود دارد. کاری نداریم که به خاطر قیمت گذاری دستوری، خودروسازان تا خرخره در زیان فرو رفته اند؛ ولی مگر نمایشگاه داران خودرو خودشان دلال خودرو محسوب نمی شدند؟!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر