بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
این بار دست رسانه ملی در جیب بیمه ها
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به تحلیل آبکی و اختیاری که از کف مدیران لاکچری ساز مان رفت و...
کد خبر : ۲۵۱۹۰۸

۵

به گزارش بورس نیوز، بازارمان با رنگ سبز به استقبال زمستان رفت و با یک رشد ۴۰ هزار واحدی، دل سهامداران را کمی گرم کرد. به نظر می رسد که همه چیز برای رشد این بازار هستم آماده شده. خصوصا که دوست مان از پاستور هم سیگنال حمایت از بازار داده اند. بماند که تحلیل شان از بازار سرمایه آنقدر آبکی بوده که عددی برای شاخص اعلام کرده اند که معلوم نیست مال کدام شاخص بوده!

همه تحلیلگر بورس شده اند، شما چطور 

بکی از کارشناسان فولادی فرموده بورس به خاطر این متفی شده که بزرگان بازار روزی ۹ همت اوراق می خرند! البته ایشان وعده شاخص ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی تا اخر سال هم داده اند. البته از این قبیل اظهار نظرها نباید تعجب کرد که این روزها همه متخصص بورس شده اند. شما چطور؟

اختیاری که از کف مدیران لاکچری ساز رفت

طی خبری اعلام شده زین پس تصمیم گیری و حق رای ۶۰ درصد سهام بانک لاکچری ساز به اهالی باب همایون واگذار شده است. فعلا نمی توان گفت خبر خوبی است یا بد. باید منتظر بمانیم تا مشخص شود اهالی باب همایون از اختیارات خود چطور استفاده می کنند. شاید اینها هم چند کارت هدیه بگیرند و مترسک وار رفتار کنند.

بودجه ای از جیب سهامدار

رییس بیمه مرکزی هم گلایه کرده که بیمه شخص ثالث سال آینده گران خواهد شد؛ ولی نه به منظور افزایش خدمات بیمه ای؛ بلکه با هدف پرداخت منابع پیش بینی شده در بودجه بابت بودجه صدا و سیما و هلال احمر. خلاصه که اگر احساس کردید خیلی هزینه بیمه تان بالا رفته، به اجداد بیمه گران خدابیامرزی نفرستید که مامورند و معذور...

عددی نیست
برخی دلواپسان ادعا کرده اند به خاطر گاز ارزان، ۹.۵ میلیارد دلار رانت به صنایع می دهیم. حال آنکه تحلیلگران حساب ‌کرده اند‌ کل مابه التفاوت به اصطلاح رانت صنایع ‌که ناشی از اختلاف نرخ گاز ایران با هاب های جهانی، آخرش ۵۶۲ میلیون دلار است که البته در مقایسه با رانت ناشی از اختلاف نرخ ارز نیمایی و آزاد که به ۱۰ میلیارد دلار می رسد، عددی نیست!

اشتراک گذاری :
ارسال نظر