بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد؛

جیب بورسی‌ها؛ جیب "دولت" نیست

جیب بورسی‌ها؛ جیب
بازار در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار ندارد، به همین دلیل دولت و تیم اقتصادی باید تدابیر جدیدی در این راستا بیندیشد. همچنین اعتماد مردم و سرمایه گذاران نسبت به بازار سرمایه و حوزه بورس تا حدودی از بین رفته است.
کد خبر : ۲۵۲۴۹۶

نقدینگی بازار از سرمایه گذاری به سمت دلالی راه کج کرده //قربانی//

جواد حسینی کیا، نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، اظهار کرد: بازارسرمایه نیاز به توجه ویژه‌ای دارد چرا‌که نقدینگی موجود در بازار به جای سرمایه گذاری به سمت دلالی رفته که با از بین رفتن بازار دلالی، تولید رشد خواهد کرد. دولت باید در عرصه دلالی رصد و نظارت دقیقی داشته باشد به طوری که اگر دلالان، مالیات سنگینی در این حوزه بپردازند نقدینگی به سمت تولید و اشتغال حرکت می‌کند؛ در این صورت مدیریت بازار سرمایه به خوبی اداره خواهد شد.



وی در خصوص روند آتی بازار سرمایه افزود: می‌توان گفت بازار در حال حاضر در وضعیت مناسبی قرار ندارد، به همین دلیل دولت و تیم اقتصادی باید تدابیر جدیدی در این راستا بیندیشد. همچنین اعتماد مردم و سرمایه‌گذاران نسبت به بازارسرمایه و حوزه بورس تا حدودی از بین رفته است؛ بنابراین بازار به تقویت نیاز دارد که این تقویت خود نیازمند عمل است. در واقع دولت با عملکرد‌های خود در این زمینه می‌تواند شرایط متزلزل و وضعیت موجود را بهبود بخشد.

حسینی کیا ادامه داد: در خصوص تدابیر دولت در زمینه بهبود بازارسرمایه می‌توان گفت که دولت باید حداقل ضرر را حذف کرده و به جای آن حداقل سود بانکی برای سرمایه‌گذاران را تعیین کند. این عملکرد می‌تواند بخشی از اعتماد مردم به بازار را برگرداند و مردم مطمئن شوند که اگر در این زمینه ضرر کنند، سرمایه‌شان هدر نخواهد رفت.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تدبیر دیگر دولت در این زمینه تضمین سود برخی حوزه‌های پیشران مانند پتروشیمی‌ها، معادن و... است که دولت باید تعیین کند چند درصد از بازار، ظرفیت سوددهی بیشتری دارد.

نماینده مردم کرمانشاه در خانه ملت درباره تأثیر بودجه پیشنهادی بر بازار سرمایه گفت: با توجه به روند بازار، می‌توان گفت بودجه سال جدید تأثیر مثبتی برای بهبود وضعیت اقتصاد نخواهد داشت؛ چراکه کشور دچار کسری بودجه شده و امکان دارد سیاست‌های دولت طبق پیش‌بینی‌ها جلو نرود. در این راستا باید منتظر ماند تا عملکرد‌های دولت و تصمیمات مجلس به سرانجام برسد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
سرمایه‌گذاران در تردید تصویب بودجه ۱۴۰۱
مصطفی محبی مجد، کارشناس بازار سرمایه

سرمایه‌گذاران در تردید تصویب بودجه ۱۴۰۱

طلسم ۱،۴۰۰ میلیون واحدی شاخص‌کل
علی ابتهاج، کارشناس بازار سرمایه؛

طلسم ۱،۴۰۰ میلیون واحدی شاخص‌کل

یک شرط برای عرضه  ۴ شرکت
در گفت‌وگو با بورس نیوز،

یک شرط برای عرضه ۴ شرکت "شستا"

نبود نظارت را با سخت‌گیری و برخورد شلاقی پر نکنیم!
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نبود نظارت را با سخت‌گیری و برخورد شلاقی پر نکنیم!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
تا حالا چندین فراخوان داده شده برای اعتراض ولی کسی نیومده،چون دیگه حقیقی تو بازار نمونده که اعتراض کنه سال قبلی ها هم از بازار خارج شده اند
حسین زاده
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۴
تو بورس هم مالیات می گیرن هم برخورد می کنن و هم سرمایه مردم را نابود می کنند بعد طرف پراید خریده 20 میلیون الان شده 200 میلیون ولی دولت گفته بیا سهام بخر و سهامش بعد 3 سال با این تورم پایین تر هم آمده ؛ کجای دنیا به مردم دروغ میگن و بعد توقع دارین اینهمه نقدینگی بره تو تولید و بورس و تورم کمتر بشه