بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
بر نقش حسابداران در پذیرش شرکت‌های بورسی و عمق پذیری بازار سرمایه تاکید شد
مراسم نکوداشت فخرآوران حسابداری ایران با حضور اساتید حوزه حسابداری، اعضای جامعه حسابداران، سازمان حسابرسی و ... در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد.
کد خبر : ۲۵۲۵۹۹

فخرآوران حسابداری نیکو+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در این مراسم صاحب‌نظران با تاکید بر این نکته که عمده مشکل امروز اقتصاد کشور نشات گرفته از ساختار و سازوکار دولتی بودن آن است و به همین دلیل دستیابی به توسعه با چالش مواجه شده است، بر ارتقای کمی و کیفی حسابداری به عنوان عامل و ابزار شفافیت نظام مالی که می‌تواند بخشی از آثار و تبعات این چالش را مرتفع ساز، تاکید کردند.

رضا مشهدی‌زاده، تحلیل‌گر اقتصادی و صاحب‌نظر در حوزه مالی و حسابداری در نخستین همایش نکوداشت فخرآوران حسابداری ایران در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: حسابداری از عوامل تاثیر گذار و کارآمد است که از طریق صورت‌های مالی شفاف و قابل‌اتکا می‌تواند نقشی مؤثر در بهبود تصمیم‌گیری‌های اقتصادی ایفا کند. امروزه بخش زیادی از ذی‌نفعان، اطلاعات مالی سرمایه‌گذاران فعال در بازار بورس هستند که در این حیطه حسابداران می‌توانند کمک شایانی به ارائه صحیح صورت‌های مالی در راستای کمک به تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران کنند.

معاون مالی و اقتصادی گروه زر در ادامه افزود: با توجه به نقش حسابداری در برآورده کردن نیاز‌های اطلاعاتی سرمایه‌گذاران، ارائه اطلاعات مالی مرتبط و قابل‌اتکا در پیش‌بینی درآمد‌ها و همچنین شفاف سازی هزینه بنگاه‌های اقتصادی و تصمیمات مربوط به خریدوفروش سهام، از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی با تاکید بر این نکته که توسعه دانش حسابداری منجر به ارتقای کیفیت سرمایه‌گذاری‌ها و تسهیم بهینه منابع کشور می‌شود ادامه داد: داده‌های حسابداری در کنار ارزیابی و ارزش گذاری تولید داخلی در مقایسه با واردات و بهینه سازی بهای تمام شده تولید داخلی و استاندارد سازی در گزارشگری‌های مدیریتی، نقش با اهمیتی را در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌های استراتژیک ایفا می‌کنند. علاوه بر نقش آفرینی‌های حسابداری که به آن اشاره شد، بازار سرمایه ما امروز آمادگی پذیرش شرکت‌ها را دارد و حسابدارن میتوانند کمک بسزایی در عمق پذیری بازار داشته باشند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
احمد محمدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
عالی
احمد محمدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
عالی
احمد محمدی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
عالی