بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۶
یک کارشناس صنعت خودرو در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

احیای برجام، معجزه بزرگ خودرویی‌ها نیست

احیای برجام، معجزه بزرگ خودرویی‌ها نیست
می توان خوشبین بود در صورت توافق، واردات قطعات به صورت ckd تسهیل شده و نیازی به تغییر برند و... نباشد و قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت خودرو با دردسرهای کمتری وارد شود. اما فعلاً انتظار اتفاق بزرگتر و با اهمیت تری را ندارم!
کد خبر : ۲۵۲۷۷۲

احیای برجام، معجزه بزرگ خودرویی ها نیست

به گزارش بورس نیوز، بعد از برجام خودرو سازان قراردادهایی با شرکای خارجی منعقد کرده بودند که با فشار تحریم ها، به سرانجام نرسید و شرکای خارجی بی اعتنا به قراردادهای خود، بدعهدی کرده و خودروسازان ما را در بلاتکلیفی رها کردند. حالا با هر خبر مثبتی از احتمال احیای برجام، خودرویی ها سبز می شوند. ولی با توجه به تجربه تلخ برعهدی شرکای خارجی، این امیدواری سهامداران به سرعت رنگ می بازد و خودرویی ها روزهای پر نوسانی را پشت سر می گذارند.

احیای برجام، معجزه بزرگ خودرویی ها نیست

فربد زاوه کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: در صورت توافق، احتمال احیای قراردادهای صنعت خودرو کشورمان با شرکای خارجی در حد مونتاژکاری و CKD هست؛ ولی خیلی زود است که بخواهیم روی تحول صنعت خودرو تحت تاثیر رفع تحریم ها و احیای قراردادهای خارجی صحبت کنیم.

وی افزود: هنوز رویکرد سیاست گذاران ما نسبت به برجام مشخص نیست و هم مشخص نیست متنی که در حال حاضر مورد بررسی و چانه‌زنی قرار گرفته، چه قدر منجر به توافق پایدار خواهد شد و مسائل و مشکلات ایران با کشورهای غربی به صورت کامل حل و فصل خواهد شد یا نه. اما می توان خوشبین بود در صورت توافق، واردات قطعات به صورت ckd تسهیل شده و نیازی به تغییر برند و... نباشد و قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت خودرو با دردسرهای کمتری وارد شود. اما فعلاً انتظار اتفاق بزرگتر و با اهمیت تری را ندارم!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
خیز
مدیرعامل شرکت ایران خودرو دیزل خبر داد:

خیز "خاور" برای پاک کردن زیان انباشته

بازارهای موازی جنب تابلوی بورس؛

دستخوش به مدیران؛ "بورس" بدترین بازارمالی شد

ارسال نظر