بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
فقط سر عمو پورنگ بی کلاه ماند
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به خوش خدمتی با پیشکش تایتانیک ۲۹۲ همتی و چشم آبی هایی که از ما بدبخت ترند...
کد خبر : ۲۵۲۹۱۶

فقط عمو پورنگ بی شرکت ماند

به گزارش بورس نیوز، انتصاب مدیرعامل غیر حرفه ای برای غول پتروشیمی بورسی امروز هم در صدر حواشی بازار سرمایه بود. از همه جهات، رگبار انتقادات بر سر این بزرگوار باریده؛ ولی جالب ترین اظهار نظر مربوط به یکی از اهالی بهارستان بوده. ایشان برای آنکه این انتخاب غلط را توجیه کنند و هندوانه ای هم زیر بغل رفیق گرمابه و گلستان خود دهند فرموده اند منتقدان ضد انقلاب و آمریکایی هستند! و چقدر باید تاسف خورد به حال مملکتی که گاهی اوقات، رفیق بازی جای شایسته سالاری را میگیرد و هر کسی هم حرف حق بزند، محکوم به دشمنی با نظام می شود! کاش این عزیز بهارستانی می فهمید برای خوش خدمتی به رفیق دیرینه اش لازم نیست سکان تایتانیک ۲۹۲ هزار میلیارد تومانی را به دستش سپرد! البته فراموش نکنید که در قانون به اهالی تخت طاووس اختیار سلب صلاحیت مدیران غیر حرفه ای داده شده و باید دید همتی برای اجرای قانون هست یا نه!

فقط سر عمو پورنگ بی کلاه ماند 

همیشه مرسوم بوده پای یک نفر که به مجموعه ای باز می شود و قدرت به دست میگیرد، فورا جمعی از رفقایش را هم اتوبوسی با خود همراه می کند. هنوز مهر مدیرعاملی رفیق صدا و سیمایی مان در غول پتروشیمی خشک نشده، خبر رسید که یکی دیگر از کارشناسان مذهبی صدا و سیما به عنوان مدیرعامل یکی دیگر از هلدینگ‌های اقتصادی  منصوب شده است! دیر بجنبید، عمو پورنگ هم شرکت می خواهد...

از ما بدبخت تر هم هست

یکی از خوبی های مسوولان ایرانی این است که هر وقت بلا و مصیبت و مشکلی بر سرمان نازل می شود، بلافاصله می گردند و یک بلایی بدتر از آن در دنیا پیدا می‌کنند که بگویند ببینید ما چقدر خوشبختیم، از ما بدبخت تر هم هست! هنگی مکرر سامانه معاملات به خاطر قطعی برق در روزهای گذشته، بعضی از دوستان مان را بر آن داشت تا تیتر بزنند که "بورس لندن هم به خاطر قطعی برق دچار اختلال شد" و واقعا خدا را شکر که از ما بدبخت تر نیز هست...

رانت یا قند خون؟ مساله این است 

قیمت شکر که تا چندی قبل کالای استراتژیک محسوب می‌شد و دولتمردان برای عدم افزایش آن حسابی روی تولیدکننده فشار می آوردند، در یک سال گذشته، ۱۰۰ درصد رشد داشته است. البته که ما موافق قیمت‌گذاری دستوری و فشار به تولیدکننده در هیچ صنعتی نیستیم، اما نکته جالب توجه اینجاست که بعضی از آقایان برای آن که گرانی شکر را توجیه کنند، فرموده اند مصرف شکر برای سلامتی مردم ضرر دارد و چه بهتر که گران شود.
رئیس اتحادیه شیرینی فروشان یزد هم از این اظهارنظر برآشفته و پیغام داده: "آنچه برای مردم ضرر دارد فساد رانت و دروغگویی است؛ نه مصرف شکر"

اشتراک گذاری :
ارسال نظر