بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
فرمانی که مبصر به بازار دیکته کرد!
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به فرمانی که مبصر به بازار دیکته کرد و قهر گله با چوپان و سوراخ دعایی که پیدا شد و...
کد خبر : ۲۵۲۶۱۲

۵

به گزارش بورس نیوز، در جا زدن های بازار سرمایه امروز در حالی ادامه داشت که برخی سهامداران ادعا کرده‌اند در دو روز گذشته، تماس هایی از طرف کارگزاری‌ داشته اند که به سهامداران فرمان داده اند که ثبت سفارش های خریدی را که در مثبت کامل صورت گرفته (خصوصا بعد از بازگشایی و مچینگ یک نماد کوچک بورسی)، از سیستم حذف کنند! طبق ادعای این سهامداران، این فرمان، از طرف مبصر سعادت آباد به کارگزاری ها دیکته شده تا قیمت کنترل شده و از نوسان شدید سهم ها جلوگیری شود! مانده ایم اگر این کار اسمش دستکاری نیست، پس چیست؟

امان از لرزش ستون های تخت طاووس 
برخی فعالان بازار سرمایه هم قلم به دست شده‌اند و در نامه ای که رونوشت آن را برای چند نفر از سران در بخش‌های مختلف از جمله رئیس باب‌همایون و رئیس دستگاه قضا فرستاده‌اند، درخواست کرده اند تدوین طرح پیش نویس قانون بازار اوراق بهادار از دست اهالی تخت‌طاووس خارج شود. چرا که به نظر این دوستان، اهالی تخت‌طاووس دنبال مجرم تراشی هستند! البته که ما معتقدیم متزلزل کردن پایه های تخت طاووس به نفع این بازار تبدار نیست و گله ای که چوپان مقتدر نداشته باشد، امنیت ندارد و باید منتظر حمله گرگ ها باشد. اما ای کاش قبل از آنکه گرگ های بازارهای سوداگرانه از آب گل آلود کَره بگیرند، فاصله ای که بین اهالی تخت‌طاووس و فعالان بازار سرمایه ایجاد شده با کمی درایت پُر شود. در غیر این صورت، نه گوسفندان خیر می بینند و نه چوپان!

 سوراخ دعا پیدا شد
بعضی از مدیران بنگاه‌های اقتصادی به قول دوستان مان، سوراخ دعا را پیدا کرده اند! این اساتید، علاوه بر درخواست های عجیب و غریبی که از آقایان بالادستی مطرح می کنند، این روزها پدیده جدیدی را هم مُد کرده اند؛ برگزاری تورهای گردشگری از کارخانجات شان برای دانش آموختگان دانشگاه مدیر پرور!
گویا خود شیطان هم در یکی از این تورها ثبت نام کرده شاید حین بازدید از کارخانه بزرگ تولید کننده لوازم خانگی (که انگار با برگزاری این تور گردشگری خواسته گردشگران را نمک گیر کند و ۹ همت وام بانکی بگیرد)، درسی هم یاد بگیرد.

و این هم نوک دماغ استاد اعظم 
اساتید مکتب ندیده این روزها عزم شان را جزم کرده اند تا نرخ بهره بانکی را بالاتر ببرند. یکی دیگر از این اساتید که چند هفته قبل هم فتوا داده بود "بورس حباب دارد"، دیشب تشخیص داده ریشه تورم ما، نرخ بهره بانکی پایین است! نرخ بهره بانکی اگر به بالای ۴۰ درصد برسد، تورم نخواهیم داشت! این روش نسخه پیچیدن برای اقتصاد یعنی فقط تا نوک دماغ را دیدن...

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۲
ادبیات مناسبی نیست که از تشبیهات سخیف و تبعیت کورکورانه از بعضی بازارها استفاده کنید.
سخیف تر از تشبیه سهامداران به گوسفند و..... از یک ذهن معلول و تهی هم نمی تراود، صاحب فکر چه جور موجودی هست خود شیطون هم می مونه.