بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۱
آمادگی بازار برای بهبود شاخص
همه چیز برای بهبود بازار از بازار‌های جهانی گرفته تا نرخ ارز فراهم است، اما هنوز جریان ورودی نقدینگی به بازار ایجاد نشده که دلیل آن نیز نرخ‌های سود بالا در اوراق بدهی و سپرده‌های خاص است.
کد خبر : ۲۵۳۰۳۷

پیش گشایش+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، در روز چهارشنبه شاخص کل در ساعات پایانی با روند نزولی نتوانست حرکت صعودی خود را حفظ کند و در رقم یک میلیون و ۳۳۴ واحد ایستاد.

این درحالی است که در هفته گذشته بازار سرمایه با موافقت رئیس‌جمهور با ابلاغ برخی بند‌های مصوبه حمایتی از بورس در لایحه بودجه مواجه شد، اما همچنان ابهاماتی از جمله نتیجه مذاکرات و نرخ دلار و... وجود دارد.

همه چیز برای بهبود بازار از بازار‌های جهانی گرفته تا نرخ ارز فراهم است، اما هنوز جریان ورودی نقدینگی ایجاد نشده که دلیل آن نیز نرخ‌های سود بالا در اوراق بدهی و سپرده‌های خاص است.

قیمت دلار کاهش یافت

دلار در روز گذشته در بازار آزاد با کاهش قیمت در ۲۷ هزار و ۹۸۰ تومان به معاملات خود پایان داد. سکه نیز در ۱۲ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان قرار گرفت. این در شرایطی است که معاملات دلار و طلا همچنان تحت تاثیر اخبار مذاکرات در نوسان هستند.

از شرق تا غرب

شاخص سهام ایالات متحده در معاملات روز گذشته کاهش یافتند، به طوری که داوجونز ۴۷۱ واحد کاهش به ۳۵۶۴۲ واحد رسید. S&P ۵۰۰ و نزدک نیز به ترتیب ۰.۸۹ درصد و ۰.۷۷ درصد افت کردند.

شاخص سهام شانگ‌های چین در معاملات دیروز ۰.۹۶ درصد کاهش یافت و در سطح ۳۵۲۱ واحد قرار گرفت. شاخص سهام نیکی ژاپن نیز در معاملات روز گذشته خود با کاهش ۳۶۴ واحدی در ۲۸۱۲۴ هزار واحد بسته شد.

قیمت نفت همراه با افزایش یک درصدی

بهای نفت برنت در معاملات دیروز با افزایش ۱.۵۵ درصدی در ۸۵.۳۹ دلار در هر بشکه در حال معامله است. زیرا تنش‌های ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین بالا گرفته است. اونس جهانی طلا در معاملات امروز با رشد جزئی در ۱۸۲۱ دلار در حال معامله است.

تعادل در بازار رمزارز‌ها

در نشست معاملاتی روز گذشته رمز ارز‌ها وضعیت متعادلی دارند. بیت کوین در سطح ۴۲،۹۱۹ هزار دلار در حال معامله است. اتریوم نیز با کاهش جزئی در ۳،۲۸۰ هزار دلار قرار گرفته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر