بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۹
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز بیان کرد:

رشد "بورس" با پایداری نرخ بهره ۱۷درصد

رشد
سرمایه گذاران احتمال می‌دهند تمامی پیشنهادات فقط در حد نوشته‌های کاغذ باشد و به اجرا نرسد، به گونه‌ای که تصمیمات فقط در حد حرف بوده و عملی در کار نیست.
کد خبر : ۲۵۳۴۰۳

نرخ بهره+بورس نیوز

میثم علیمحمدی، کارشناس پولی و بانکی در گفت‌وگو با بورس نیوز، در خصوص نرخ بهره بین بانکی اظهار کرد: نرخ بهره برای رشد بازار سرمایه باید روند نزولی را طی کند، به گونه‌ای که از ۲۰ درصد به کمتر از ۱۷ درصد برسد و با پایداری این عدد شاهد جریان ورود اشخاص حقیقی به بازار خواهیم بود؛ بنابراین در صورتی که نرخ بهره بین بانکی در ۱۷ درصد پایدار نماند و افزایش یابد، بازار رونق نمی‌گیرد.



علیمحمدی با اشاره به گزارش شرکت‌ها افزود: زمانی که نقدینگی وجود نداشته باشد، گزارش شرکت‌ها هر چند مثبت، هیچ کمکی به رونق بازار سرمایه نمی‌کند. همچنین وقتی تصمیمات حوزه اقتصادی مبهم باشد، بی اعتمادی سرمایه گذاران را به دنبال دارد؛ در غیر این صورت از لحاظ بنیادی و ارزش ذاتی بسیاری از سهم‌ها در حالت ارزنده قرار دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر گزارش‌ها و پیش بینی‌های خوبی از شرکت‌ها وجود دارد؛ اما برای رشد بازار ابتدا اعتماد و سپس نقدینگی نیاز است و زمانی که نقدینگی نباشد، حتی با بهترین گزارش‌ها هم بازار سرمایه رشد نمی‌کند.

کارشناس پولی و بانکی درباره تأثیر بودجه پیشنهادی در صنعت دارو بیان کرد: در اولین گزارش از بودجه دولت، بسیاری از مفاد اهالی بازار وجود نداشت که بعد‌ها وارد لایحه شد؛ اما نکته اینجاست در یک سال و نیم اخیر تصمیم‌های مختلفی در حمایت از بازار سرمایه گرفته شده که متاسفانه به اجرا نرسیده است. در این صورت سرمایه گذاران احتمال می‌دهند تمامی پیشنهادات فقط در حد نوشته‌های روی کاغذ باشد و به اجرا نرسد، به گونه‌ای که تصمیمات فقط در حد حرف بوده و عملی در کار نیست؛ بنابراین تا زمانی که مفاد بودجه عملی نشود در بازار سرمایه اتفاقی نمی‌افتد.

علیمحمدی در پایان گفت: در حال حاضر بازار به اخبار منفی واکنش نشان می‌دهد و منتظر اخبار خوب و مثبت از سمت دولت است. در واقع اگر به جای ۱۰ مصوبه ۲ مصوبه بود و این مصوبات در همان روز اجرا می شد، طبیعتاً اعتماد و سپس جریان پول به بازار بر می‌گشت. در این راستا مشخص نبودن نتایج برجام و تصمیمات نرخ ارزی، سهامداران را ترسانده و باعث شده بازار سرمایه به اخبار و گزارش شرکت‌ها هر چند مثبت، واکنش و توجهی نشان ندهد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صندلی پرحاشیه؛ آیا در شرایط تحریم، می‌تواند!
یک حقوقدان بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

صندلی پرحاشیه؛ آیا در شرایط تحریم، می‌تواند!

تکرار رتبه نخست
مدیرعامل تامین سرمایه امین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

تکرار رتبه نخست "امین" عملکردی/ سودخالص شرکت ۲برابر شد

چشم طمع به سود صنایع لیدر بورس
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

چشم طمع به سود صنایع لیدر بورس

ارسال نظر