بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
بازار ( مولد یا مخرب) بورس ...
آیا هزینه ناکارآمدی کشور و پرداخت حقوق‌های آنچنانی را باید از جیب تولیدکننده و جامعه سهامداران تامین کنند.
کد خبر : ۲۵۳۵۸۱

بازار ( مولد یا مخرب) بورس ...

به گزارش بورس‌نیوز، این ویرانه‌ای که شما در نیمه دوم معاملات بازارسرمایه دیدید، بازار مولد بورس نیست و بلکه باید گفت، ویرانه‌ای از بورس است.

شاید در ۸ سال جنگ تحمیلی بازارسرمایه‌ای در کار بود، شاخص‌ها اینگونه ریزشی نمی‌شد که در این مدت بر سر شاخص‌ها خورد و ریزشی بر جیب سهامدار خرد تحمیل شد ؛ حقوقی‌های بزرگ بورسی که شناوری سهم آن‌ها مشخص است و در مجموع، زیانی نکرده‌اند و در بالای ابر‌ها فروخته و این‌روز‌ها به‌دنبال جاروکردن سهم‌ها با هزار منت از بازار هستند.

آیا هزینه ناکارآمدی کشور و پرداخت حقوق‌های آنچنانی را باید از جیب تولیدکننده و جامعه سهامداران تامین کنند؟! در اینصورت مردم در مورد کارایی این دولت و مجلس از خودشان سوال نخواهند کرد؟ به کجا چنین شتابان؟

با این اوضاع فعلا شاخص کل در ادامه کانال نزولی ۶ ماهه خود (کانال با خطوط آبی رنگ) به‌سمت کف کانال در محدوده ۱/۲۲۰/۰۰۰ واحد در حرکت بوده اما؛ در این مسیر شاید بتواند در محدوده ۱/۲۴۳/۰۰۰ واحد تاملی داشته باشد که با کانال نزولی به رنگ قرمز و باریک نشان داده شده است.

دلار از کرملین تا کرمان

دلار پس از کرملین، روز‌های صعودی را طی می‌کند و نسبت به روز گذشته ۹۰ تومان به دلار افزوده شده و در قیمت ۲۸ هزار و ۹۰ تومان نرخ‌گذاری شده و همچنین هر یورو نیز با نرخ ۳۱ هزار و ۸۲۵ تومان در بازار آزاد به فروش می‌رسد.

سکه و یک استارت قوی

در حالی که قیمت هر سکه بهار آزادی در ابتدای معاملات روز گذشته ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزارتومان دست به دست می‌شد اما؛ امروز باید نرخ هر سکه را ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزارتومان اعلام کرد و هر سکه امامی نیز به نرخ ۱۲ میلیون و ۳۵۰ هزارتومان رسیده است و این رشد قیمت‌ها درحالی رخ می‌دهد که بازار‌های جهانی و البته داخلی یک رنگ ثبات بی‌خبری را تجربه کرده بودند و حال باید دید، امروز از پشت پرده‌ها چه رویدادی نمایان خواهد شد.

قیمت هر گرم طلا در تابلوی طلافروشی‌ها نیز به یک میلیون و ۲۳۵ هزارتومان رسیده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
چه بخواهیم و نخواهیم باید قبول کنیم مافیای قدرتمند مسکن و خودرو و ارز توانستند در این 2 سال گذشته بلایی بر سر بازار سرمایه بیاورند که حالا حالاها تا چندین سال زخم این اجحاف در حق سهامداران حقیقی التیام نخواهد یافت! سهامدارانی که از عموم مردم با چندر غاز سرمایه در راستای حمایت از تولید و صد البته کسب سود با دعوت رئیس جمهور و مسئولین نظام به بورس آمده بودند و اولویت اولیه شان صرفا حفظ ارزش دارایی های خود در مقابل موج تورمی در دیگر حوزه های اقتصادی بود. مردمی که سعی داشتن حداقل از موج تورمی تا حدودی در امان بمانند. ولی گویا به مذاق حاکمیت و طرفداران نظام خوش نیامد و با تبلیغات گسترده شبانه روزی و کارشناسان اجاره ای پولکی توانستند تله ای برای به دام انداختن سرمایه مردم در بازار بورس، باقیمانده دارایی مردم را در کوره پول سوزی به راحتی آب خوردن بسوزانند! البته ناگفته نماند سناریویی که از دو سال قبل اجرا شد قطعا با مشارکت مافیای مسکن و خودرو و ارز شکل گرفت و آنچه که باید اتفاق میافتاد، افتاد و همانا شد که الان شاهدیم. به هر حال ظلمی که به سهامداران حقیقی ( مردم عادی) شد صرفا با چراغ سبز دولت قبلی و دولت فعلی صورت گرفت. این نیز بگذرد...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۳
امیرکبیر می گفت اگر من دزدی می کردم بقیه هم دزدی می کردند و درنهایت هیچکس محاکمه نمی شد... حال و روز مملکت ما اینگنه است که از شخص اول تا پایین دزدی مال و دزدی از تایم اداری و... عادت شده است. قاضیان و وکلا هم دزد شده اند و دیگر فریاد رسی نیست.