بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰
سهامداران از ایست در نقاط مقاومت، نوسانات پیاپی در این نقاط و گذشت زمان خسته‌کننده ناشی از عدم حرکت سهم از نقاط مقاومتی که سهم‌های ارزنده در آن گیر افتاده، اقدام به پیاده شدن از این سهم‌ها می‌کنند که دقیقا این عمل، نشان‌دهنده آن است که سهامدار به تله بازیگران بورسی افتاده است!
کد خبر : ۲۵۳۵۱۷

پیش گشایش

به گزارش بورس نیوز، سهامداران عزیز در همین ابتدا باید عرض کنیم که یک هشدار مقابل پرتفوی شما قرار دارد که ناشی از تله برخی حیله‌گران بورسی است!

توجه داشته باشید، در روزهایی که خستگی ناشی از عدم صعود پرتفوی شما، به روح سرمایه‌گذاری شما خدشه وارد کرده و احتمال پیاده شدن از سهام را دارید و منتظر یک تلنگر هستید، اینجاست که بازیگران قدیمی و شاید بهتر بگوییم پولدارهای بورسی تله‌‌ای را برای شما پهن می‌کنند تا از این حیله یا رَکب، برای پیاده کردن سهامداران عادی استفاده می‌کنند.

واضح‌تر بگوییم این تله بدین شرح است که بسیاری از سهم‌های ارزنده که اتفاقا در پرتفوهای ما سهامداران وجود دارد به‌صورت کلی زیر ذره‌بین بازیگران قدیمی بازار قرار دارد و آنها بر روی نقاط مقاومتی سهم‌ها تله پهن می‌کنند بدین شکل که سهامداران از نقاط مقاومت، نوسانات پیاپی و گذشت زمان خسته‌کننده از عدم حرکت سهم از مقاومتی که در آن گیر افتاده، اقدام به پیاده شدن از سهم می‌کنند که دقیقا این عمل نشان‌دهنده آن است که سهامدار به تله بازیگران افتاده است!

بنابراین شما سهامداران ریزش سهم‌های ارزنده در پرتفوی خود را مشاهده کردید و به همین سادگی‌ها، سهم‌های ارزنده خود را ارزان تقدیم بازیگران نکنید.

به بازارسرمایه و شاخص‌ کل بازگردیم؛ برگشت موقت توام با تردید را از روی تابلوی بورس شاهد هستیم!

این بازار با صدماتی که از ناحیه تصمیمات و دست‌اندازی‌های دولت در جیب شرکت‌ها از طریق نرخ گاز، برق و قیمت گذاری‌های دستوری محصولات واحد‌های تولیدی متحمل شده شرایط مطلوبی ندارد.

تحت این شرایط شاهد ورود پول جدید نخواهیم بود لذا فعلا بیشتر تحرکات بازار از طریق جابجایی منابع در بین گروه‌های بورسی خواهد بود موضوعی که خود را بصورت حرکت قیمت‌ها در یک گروه و ایجاد فشار فروش در بقیه نماد‌ها خودنمایی می‌کند.

به نظر می‌رسد حالا باید دولت ضمن تعدیل و پایان دادن به زورگویی‌های خود، نرخ سود را نیز با روند سریعتری کاهش دهد تا فضای کسب و کار نیز در کنار بورس نفسی تازه کند.

واقعا که چه دولت منصفی انتخاب کرده ایم! هرچه خود دارد را گران میکند، اما بقیه اجازه افزایش قیمت ندارند؟! فریاد آقای رییسی و معاون اول او جالب است:هیچ افزایش قیمتی نباید رخ دهد، الا افزایش قیمت دولت!

فقط ۳۰ تومان ناقابل

بازار‌های موازی به خصوص دلار یک نوسان منفی خیلی ریز را به خود دید و به ۲۷ هزار و ۹۲۰ تومان رسید و به نسبت دیروز، کمی کاهش یافت و به موازات آن نیز، هر یورو به ۳۱ هزار و ۶۷۵ تومان کاهش یافت.

سکه بهار، بدون حرکت!

از سوی دیگر تابلوی صرافی‌ها را که مشاهده می‌کنیم هر سکه بهار آزادی باردیگر از پله ۱۱ میلیون و ۹۵۰ هزارتومان تکان نخورد، اما سکه امامی با کاهش ۲۰ تومانی به ۱۲ میلیون و ۱۳۰ هزارتومان رسید و تابلوی طلافروشی‌ها نیز حاکی از آن بود که نرخ هر گرم طلا صعودی شده و به یک میلیون و ۲۱۲ هزارتومان رسید.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
نوری‌زاد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۲۶
چرا سیاست گزاران از همین کارشناسان بورسی استفاده نمی‌کنند. چرا بورس را که درهر دولتی زمان نیاز،از کیسه ی بورس خرج کرده است،،برخلاف قولهایشان با آن نا مهربانی میکند؟!