بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
پاس‌کاری ۱۰مصوبه بورس، بین مجلس و سازمان برنامه
دولت در بودجه پیشنهادی ۱۰ بند در حمایت از بازار سرمایه را ارائه کرده بود که می‌توان عنوان کرد این مصوبات به دست سازمان بودجه نرسیده و ثانیا مجلس از این بند‌های حمایتی اظهار بی اطلاعی کرده است.
کد خبر : ۲۵۳۶۰۳

بی اعتمادی بازار سرمایه به نرخ بهره

هادی جمالی کارشناس سرمایه گذاری اعتلاء البرز در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص نرخ بهره اظهار کرد: در صورتی که نرخ بهره بین بانکی به زیر ۲۰ درصد برسد، می‌تواند به جذابیت بازار کمک کند؛ همانطور که در سال گذشته به محدوده ۱۱ درصد رسیده بود. در این صورت بازار می‌تواند به این نرخ اعتماد کند؛ اما کماکان نرخ بهره بالای ۲۰ درصد بوده و کاهش قابل توجهی ندارد، به همین دلیل بازار سرمایه توجهی به آن ندارد.

جمالی ضمن تأکید بر اینکه کاهش نرخ بهره تا آخر سال صورت نمی‌گیرد، بیان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به سیاست‌های دولت و وجود تورم، کاهش نرخ بهره بین بانکی اتفاق نمی‌افتد، مگر اینکه دولت، سیاست‌های انبساطی را در پیش بگیرد. این کاهش در صورت اجرایی شدن به سال بعد موکول شده و سرمایه گذاران باید منتظر سیاست‌های دولت در سال آینده باشند.


بیشتر بخوانید: انتظار بعید از بانک مرکزی؛ نرخ بهره‌ بین بانکی ۱۵ تا ۱۸درصد


وی در اشاره به تأثیر گزارش‌های شرکتی در بورس تصریح کرد: گزارش شرکت‌ها تنها عامل برای رشد بازار سرمایه نیست، بلکه صندوق تثبیت باید شروع به خرید کرده و شرکت‌های سپرده از بانک‌ها به سمت بازار سرمایه بروند. در واقع سرمایه گذاران به دنبال ورود نقدینگی بوده و بنابراین گزارش شرکت‌ها هر چند مثبت نمی‌تواند به روند بورس کمک کند.

کارشناس سرمایه گذاری " اعتلاء " در ادامه اضافه کرد: علاوه بر گزارش شرکت ها، نرخ‌های جهانی نیز در وضعیت خوبی قرار دارند؛ اما کماکان توجهی از سمت بازار سرمایه دیده نمی‌شود. در این زمینه باید خود دولت ورود کند چرا که بازیگر اصلی بورس، دولت است. در واقع بعد از ورود نقدینگی‌های بزرگ از طرف شرکت‌ها یا نهاد‌های دولتی می‌توان به برگشت تدریجی اعتماد، امیدوار شد.

جمالی اذعان کرد: دولت در بودجه پیشنهادی ۱۰ بند در حمایت از بازار سرمایه را ارائه کرده بود که می‌توان عنوان کرد این مصوبات به دست سازمان بودجه نرسیده و ثانیا مجلس از این بند‌های حمایتی اظهار بی اطلاعی کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این در حالی است که زمان برای جمع بندی بودجه رو به پایان بوده و به نظر می‌رسد بند‌های الحاقی، متمم‌ها و تبصره‌ها که در بودجه نیاز به اصلاح دارند، هنوز به دست مجلس نرسیده است. در واقع می‌توان گفت در این حوزه عملا فقط مصاحبه شده و بازار سرمایه دیگر مصاحبه‌ها را باور نمی‌کند. در این راستا بازار منتظر رسیدن ۱۰ بند به مجلس و تصویب آن بوده که به همین دلیل خبر‌های بد پیشخور می‌شوند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
انتظار بعید از بانک مرکزی؛ نرخ بهره‌ بین بانکی ۱۵ تا ۱۸درصد
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

انتظار بعید از بانک مرکزی؛ نرخ بهره‌ بین بانکی ۱۵ تا ۱۸درصد

جنب بازارهای موازی بورس؛

اصلاح پرتفو با دستورالعمل جدید

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"نقدینگی" کجاست؛ بانک یا صندوق بانک‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
دولت دروغگو بیشترین ضربه را با انتصاب وزیر بی سواد و زیرمجموعه اش به بازار بورس زده. دنبال پرتقال فروش نباشید. وضعیت بورس از اینی که هست بدتر خواهد شد.
مرگ و ننگ بر این دولت دزد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
لعنت به هر دوشون. سرمایه های مردمو نابود کردند.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۰۳
از چهارشنبه بازار بر میگرده