بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

انتظار بعید از بانک مرکزی؛ نرخ بهره‌ بین بانکی ۱۵ تا ۱۸درصد

انتظار بعید از بانک مرکزی؛ نرخ بهره‌ بین بانکی ۱۵ تا ۱۸درصد
تا زمانی که نقدینگی از سوی سرمایه گذاران و دولت تزریق نشود، حتی با وجود گزارش خوب شرکت ها، بورس هیجانی را تجربه نخواهد کرد.
کد خبر : ۲۵۳۲۳۴

انتظار بعید از بانک مرکزی؛ نرخ بهره‌ بین بانکی ۱۵ تا ۱۸درصد

مهران کاویانی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، بیان کرد: اخیرا نرخ بهره بین بانکی نسبت به زمان ریاست همتی، در سطح پایینی قرار گرفته بنابراین می‌توان گفت اگر نرخ بهره به محدوده ۱۵ الی ۱۸ درصد برسد، نقدینگی به بازار برگشته و بورس رشد می‌کند که البته این امکان بعید به نظر می‌رسد.



کاویانی با اشاره به گزارش شرکت‌ها مطرح کرد: در شرایط فعلی، خروج نقدینگی و ارزش معاملات در سال جدید بسیار مهم بوده؛ به طوری که در ۷ ماه گذشته ارزش معاملات تقریبا به پایین‌ترین سطح خود رسیده است؛ بنابراین تا زمانی که نقدینگی از سوی سرمایه‌گذاران و دولت تزریق نشود، حتی با وجود گزارش خوب شرکت‌ها، بورس هیجانی را تجربه نخواهد کرد.

وی در ادامه افزود: به نظر می‌رسد اکثر اشخاصی که از سال گذشته در بازار معامله و سرمایه‌گذاری کرده‌اند، دانش خاصی از لحاظ معاملاتی و بررسی بنیادی نداشتند. در واقع این افراد با تشویق‌های دولت قبلی وارد بورس شدند و با روند منفی معاملات، بسیاری از آن‌ها از بازار سرمایه خارج و وارد بازار‌های موازی مانند رمزارزها، مسکن و... شدند.

کارشناس بازار سرمایه در خصوص بودجه پیشنهادی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت در این لایحه فقط بخش ارز ۴۲۰۰ تومانی وضعیت خوبی داشت که البته مکانیزم شرکت‌های مرتبط با آن مشخص نشده است. در غیر این صورت افزایش نرخ گاز و خوراک پتروشیمی و دیگر صنایع در بودجه توجیه پذیر نیست.

کاویانی در پایان گفت: در حال حاضر تصویب بودجه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و می‌توان گفت بودجه پیشنهادی تا حدودی در بخش صنایع، انقباضی است؛ در حالی که دست اندازی به سود صنایع بسیار راحت بوده و در کل به نظر می‌رسد نکته مثبتی در این لایحه وجود نداشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فرش قرمز بورس در انتظار خریدار
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

فرش قرمز بورس در انتظار خریدار

سیاه نمایی، گنجشک‌ها را فراری داد
در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

سیاه نمایی، گنجشک‌ها را فراری داد

در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد؛

"پول قدرتمند" بورس را بخاطر اوراق؛ تحریم کرد

ارسال نظر