بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

ابهام قیمت‌گذاری عرضه‌اولیه سرخابی‌ها

ابهام قیمت‌گذاری عرضه‌اولیه سرخابی‌ها
به دلیل کمبود نقدینگی، بازار سرمایه تحمل عرضه‌های اولیه بزرگی را ندارد که در نهایت منجر به فشار بورس می‌شود.
کد خبر : ۲۵۴۸۸۹

بورس تحمل عرضه‌های بزرگ را ندارد

علی آیین حسینی مدیر سرمایه‌گذاری شرکت مدار در گفت‌وگو با بورس‌نیوز، بیان کرد: دولت تصمیم خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را بر عهده گرفته و البته با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه که در وضعیت خوبی قرار ندارد، می‌توان گفت این دو مجموعه شرایط عرضه در بورس را ندارند. به صورت کلی عرضه‌های اولیه باید زمانی که شرایط بازار سرمایه در وضعیت خوبی قرار گرفته، ارائه شوند تا بازار تحمل وارد کردن نقدینگی و رشد شرکت‌ها را داشته باشد.

وی در ادامه اضافه کرد: در این راستا برخی شرکت‌ها تمایل ورود به بورس را دارند و برای پذیرش در این حوزه، روند طولانی را طی کرده‌اند. در هر صورت نمی‌توان جلوی عرضه اولیه شرکت‌هایی را که حدود دو سال در انتظار عرضه بودند را گرفت، بنابراین باید راهکار و برنامه مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید: عرضه‌اولیه اسفند محرک خروج بیشتر نقدینگی


مدیر سرمایه گذاری "مدار" در خصوص مدل قیمت گذاری عرضه‌ها اظهار کرد: ارزش گذاری در عرضه‌های اولیه بسیار مهم بوده و مشکل اینجاست که در حال حاضر شرایط قیمت گذاری در بازار سرمایه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. در واقع می‌توان گفت شیوه و نوع ارزش گذاری عرضه‌ها در بازار سرمایه مشکل دارد، به گونه‌ای که باید این روش‌ها اصلاح شوند.

آیین حسینی در پایان خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود نقدینگی، بازار سرمایه تحمل عرضه‌های اولیه بزرگی را ندارد که در نهایت منجر به فشار بورس می‌شود. البته شرکتی که قیمت مناسب برای عرضه داشته باشد، با وجود ارزندگی بازار جذاب به نظر می‌رسد. در این راستا باید مسئولان مربوطه عرضه‌ها و نتایج آن‌ها را با برنامه ریزی مناسب کنترل کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عرضه‌اولیه اسفند محرک خروج بیشتر نقدینگی
مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

عرضه‌اولیه اسفند محرک خروج بیشتر نقدینگی

دبیر کل کانون کارگزاران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

استقبال فرابورس از عرضه‌اولیه کارگزاری‌ها

یک اقتصاددان در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

"سازمان بورس" حاشیه نرود؛ کاسبان نوسان را معرفی کنید

ارسال نظر