بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰
مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

عرضه‌اولیه اسفند محرک خروج بیشتر نقدینگی

عرضه‌اولیه اسفند محرک خروج بیشتر نقدینگی
اگر خبر مثبتی به بازار تزریق نگردد که بتواند چشم انداز با ثبات تری پیش روی این بازار ترسیم کند، اسفندماه با فشار عرضه ها مواجه خواهیم بود و هر عرضه اولیه ای در این شرایط، وضعیت بازار را از آنچه هست بدتر خواهد کرد.
کد خبر : ۲۵۴۷۳۸

عرضه اولیه در اسفندماه؛ محرکی برای خروج بیشتر نقدینگی

به گزارش بورس‌نیوز، در جا زدن‌های بازار سرمایه ادامه دارد و شاخص کل بورس، آخرین هفته بهمن ماه را با افت تقریبا ۲ هزار واحدی نسبت به هفته قبل به پایان رساند و در کانال ۱ میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی جا خوش کرد.

طبق روال هر سال در اسفند ماه فشار عرضه از سوی حقوقی ها و همچنین برخی حقیقی ها که نیازمند تامین مالی در پایان سال هستند، افزایش می یابد. این در حالی است که زمزمه هایی از احتمال عرضه اولیه برخی شرکت‌ها و همچنین دو تیم پرسپولیس و استقلال در بازار تا قبل از پایان سال به گوش می‌رسد!

نادر جزایری مدیرعامل کارگزاری بهین پویا در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: با توجه به وضعیت بازار سرمایه در چند ماه گذشته و عدم بازدهی مثبت برای فعالان بازار سرمایه، طبیعی است که در اسفند ماه فشار عرضه ها افزایش یابد. طبیعتاً عرضه اولیه در اسفند ماه وضعیت بازار را بدتر کرده و نه فقط کمکی به این بازار نخواهد شد، بلکه خروج نقدینگی از این بازار شدت خواهد گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: فراموش نکنید که با عرضه اولیه شرکت‌های جدید در این بازار نمی‌توان نقدینگی جدید جذب بازار کرد. بازار سرمایه ما مدت هاست از معضل بی اعتمادی رنج می برد و با عرضه‌های اولیه نمی توان این بی اعتمادی ها را برطرف کرد. در چنین شرایطی معتقدم اگر خبر مثبتی به بازار تزریق نگردد که بتواند چشم انداز با ثبات تری پیش روی این بازار ترسیم کند، اسفندماه با فشار عرضه ها مواجه خواهیم بود و هر عرضه اولیه ای در این شرایط، وضعیت بازار را از آنچه هست بدتر خواهد کرد.

وی ضمن تاکید بر آنکه خبر توافق می‌تواند شرایط این بازار را به کلی تغییر دهد، اظهار کرد: در چنین شرایطی هیچ راهکاری در کوتاه مدت بهبود وضعیت بازار سرمایه کمک نخواهد کرد مگر آنکه سیاست گذاران از طریق برخی اقدامات و راهکارها قصد مثبت کردن چند سهم بازارساز را داشته باشند. در این وضعیت بازار سرمایه ما عمق بسیار اندکی دارد و از هر مثبتی به سرعت بر می گردد.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: مسکن های موقت برای درمان این بازار بیمار، راهگشا نیست مگر آنکه خبر توافق به بازار سرمایه مخابره شود. از نظر تحلیلی سهم ها به جذاب ترین نقطه ممکن رسیده‌اند ولی ضربه روحی که به اعتماد فعالان این بازار وارد شده، باعث شده هیچ اقدام و راهکاری موجب تحریک بازار سرمایه نشود.

جزایری در پایان خاطرنشان کرد: اگر توافق حاصل شده و تحریم‌ها برطرف شود، در سایه چشم انداز مثبت تر و باثبات تر اقتصاد کشور و نیز افزایش ارزش پول ملی، بازار سرمایه ما فرصتی برای یک رشد پایدار خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
«معاملات الگوریتمی» انصاف را زیر سوال برد!
یک کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

«معاملات الگوریتمی» انصاف را زیر سوال برد!

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اراده‌ای برای سبز شدن "بورس" نیست

دخالت‌ها، مانع بازگشت اعتماد به بورس
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح شد:

دخالت‌ها، مانع بازگشت اعتماد به بورس

زجرکش‌کردن سهامدار با اصرار بر سیاستی غلط
رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف در گفت‌وگو با بورس نیوز تاکید کرد:

زجرکش‌کردن سهامدار با اصرار بر سیاستی غلط

ارسال نظر