بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
ثروتمندترین بنگاه‌های اقتصادی در یک قدمی عرضه‌اولیه؛

پرسپولیس و استقلال روی فرش قرمز "بازارسرمایه"

پرسپولیس و استقلال روی فرش قرمز
ارزش برند استقلال ۱۷۸۰ میلیارد تومان و املاک و مستغلات ۱۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.
کد خبر : ۲۵۴۹۳۸

ثروتمندترین بنگاه اقتصادی کشور در یک قدمی ورود به بازار سرمایه

به گزارش بورس نیوز، نشست بررسی «وضعیت شرکت‌های استقلال و پرسپولیس برای ورود به بازار سرمایه» با حضور رئیس سازمان خصوصی‌سازی، معاون نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق‌بهادار و مدیرعامل فرابورس ایران امروز، یکشنبه اول اسفندماه ۱۴۰۰ در فرابورس برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسین قربان زاده، رییس سازمان خصوصی‌سازی و معاون وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه بعد از حذف دو باشگاه از AFC، مسیر خصوصی‌سازی این دو باشگاه سرعت گرفت، گفت: بازار سرمایه موتور محرک اقتصاد کشور است و ذات آن نقدشوندگی است و امید است به زودی به جایگاه واقعی خودش در اقتصاد برسد، این مهم محقق نمی‌شود مگر اینکه بخش واقعی اقتصاد کشور خصوصی شود.

در ادامه این نشست سردار آجرلو، مدیر عامل باشگاه استقلال با تاکید بر اینکه این اتفاق بزرگ باعث شفاف سازی و شروع یک فوتبال تمیز و پاک است، گفت: استقلال یک ثروت ملی است و حفظ این ثروت ملی مهم است. استقلال به عنوان یک بنگاه اقتصادی در حوزه اقتصاد کشور فعال است.

ثروتمندترین بنگاه اقتصادی کشور در یک قدمی ورود به بازار سرمایه

به گفته وی باشگاه استقلال حقیقت یابی شده، استقلال با بیش از 35 میلیون هوادار ثروتمندترین بنگاه اقتصادی کشور خواهد بود و سهامداران این باشگاه شرکای خوبی خواهند بود.

آجرلو با اشاره به اینکه ورود باشگاه های ورزشی به بازار سرمایه یک نقطه عطف برای اقتصاد این صنعت است، گفت: کافی است هواداران استقلال به شرکای اقتصادی اعتماد کنند و در آینده نزدیک این دو باشگاه اقتصاد کشور را مبهوت خواهند کرد مشروط به اینکه سازمان خصوصی‌سازی و فرابورس کنار ما قرار بگیرند و شرکا و هواداران به ما اعتماد کنند.

ثروتمندترین بنگاه اقتصادی کشور در یک قدمی ورود به بازار سرمایه

در ادامه این نشست رضا درویش، مدیر عامل باشگاه پرسپولیس نیز گفت: پرسپولیس ثروت زیاد و طرفداران چند ده میلیونی دارد که هنوز نتوانسته از ظرفیت‌هایش استفاده کند، قطعا بنگاه اقتصادی با این حجم بزرگ طرفدار و هوادار می‌تواند با قیمت‌هایی استثنایی در بازار سرمایه مورد استقبال قرار بگیرند.

سپس، جمشیدی فر، کارشناس ارزش‌گذار باشگاه استقلال روند ارزش‌گذاری این باشگاه را تشریح کرد.

وی عنوان کرد: عدد فعلی، عدد مصوب هیات عالی واگذاری بوده و ارزیابی سهام با مقاصد ارائه به سازمان خصوصی‌سازی است.

جمشیدی‌فر در مورد ارزیابی قیمت باشگاه استقلال عنوان کرد: به دلیل زیان‌دهی امکان ارزیابی طبق ضوابط سودآوری را نداشتیم و مبنا NAV بود.

وی اضافه کرد: ارزش برند استقلال ۱۷۸۰ میلیارد تومان و املاک و مستغلات ۱۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر