بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
آیا سیاست‌های گذشته دولت در بازارسرمایه تکرار خواهد شد!
به نظر می‌رسد دولت در حال تلاش برای جلوگیری از عملکرد‌های تورم زا در سال آینده است.
کد خبر : ۲۵۵۳۷۳

سیاست‌های قبلی در بازار سرمایه تکرار نخواهد شد

ابراهیم قربانی مدیرعامل سرمایه گذاری استان خراسان شمالی در گفتگو با بورس نیوز، مطرح کرد: به نظر می‌رسد دولت در حال تلاش برای جلوگیری از عملکرد‌های تورم زا در سال آینده است. به گونه‌ای که می‌توان گفت به احتمال زیاد کسری بودجه خود را از طریق اوراق خزانه و ابزاری مانند آن تأمین کند.


بیشتر بخوانید: دولت بی‌پول در بورس، خطرناک و غیرقابل اعتماد


وی در ادامه اضافه کرد: در این راستا می‌توان گفت احتمالا دولت بخشی از دارایی‌های خود را مطابق قوانین خصوصی سازی به مردم واگذار کند تا بتواند منبعی برای تأمین مالی خود داشته باشد؛ بنابراین در هر صورت اجرای سیاست‌های قبلی دولت در این حوزه بعید به نظر می‌رسد.

قربانی در خصوص تأثیر نگرفتن بازار سرمایه از روند صعودی اظهار کرد: بخشی از این اتفاق به علت ورود همگانی و ناگهانی مردم به بورس تحت تأثیر حمایت‌های نظام و دولت صورت گرفت که اکثر آن‌ها تجربه کافی برای سرمایه گذاری نداشتند. با گذشت زمان و رخ دادن برخی اتفاقات در بورس، مردم بخش زیادی از سرمایه خود را از دست دادند که باعث ایجاد بی اعتمادی در بازار شد.

سیاست‌های قبلی در بازار سرمایه تکرار نخواهد شد

وی با اشاره به زمانبر بودن بازگشت اطمینان مردم به بازار سرمایه گفت: به همین دلیل سرمایه گذاری و ورود نقدینگی به بازار صورت نمی‌گیرد که برگشت این دو عامل به بورس زمانبر خواهد بود؛ اما به نظر می‌رسد در سال ۱۴۰۱ وضعیت بهتر خواهد شد.

مدیرعامل سرمایه گذاری "وسخراش" در پایان خاطرنشان کرد: البته توجیه کردن مردم برای سرمایه گذاری در بازار سخت‌تر شده به گونه‌ای که می‌توان گفت این اتفاق فقط زمانی رخ می‌دهد که رفتار دولت با سرمایه مردم از ذهن سهامداران پاک شود. به واسطه عدم اعتماد و اطمینان بوجود آمده، بازار سرمایه به اخبار مثبت توجهی نکرده و به اخبار منفی واکنش نشان می‌دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
کدوم اخبار مثبت. .وقتی کل مسولین دروغگو و دزد هستن دیگه کسی اعتماد نمیکنه بیاد سهام بحره چون پولشو میدزدن.
مرگ و ننگ بر این دزد
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
مرگ و ننگ بر دولت دزد