بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷
پوست‌اندازی و اورهال صادراتی‌ها با لغو تحریم/ مشتریان نفتی و تخفیف تخریبی
طبق گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده متاسفانه دیده شد که تخفیف‌های کلانی برای فروش نفت وجود داشت.
کد خبر : ۲۵۵۰۹۴

حذف تخفیف‌های کلان نفتی با لغو تحریم

پیام الیاس کردی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس نیوز، بیان کرد: لغو برجام می‌تواند برای بورس تأثیرات مثبتی را به دنبال داشته باشد. در واقع صنایع به واسطه تحریم ناچار به تخفیف‌های ۱۰ الی ۲۰ درصدی برای فروش محصولات خود هستند. همچنین برخی شرکت‌ها به دلیل قدیمی شدن به تعمیر تخصصی نیاز دارند که با نبود قطعات، عملکرد آن‌ها به طور کامل قطع شده است. به همین دلیل بسیاری از صنایع بورسی با حذف برجام می‌توانند وضعیت بهتری داشته باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: گروه‌های بانکی به مدت زیادی با کشور‌های خارجی تبادلات مالی نداشته که با توافقات سود خوبی را به دست می‌آورند و در این صورت شرکت‌های خودرویی نیز می‌توانند قطعات و محصولات جدیدی را تولید کنند. از طرفی طبق گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده متاسفانه دیده شد که تخفیف‌های کلانی برای فروش نفت وجود داشت که با حذف برجام فروش نفت بیشتر شده و می‌توان بدون تخفیف بزرگی نفت را به فروش رساند.


بیشتر بخوانید: مزایای طلایی رفع تحریم‌ها برای صنایع صادرات‌محور


کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بودجه اظهار کرد: متاسفانه دولت به دلیل کسری بودجه گاهی اوقات به بازار به چشم منبع تامین مالی نگاه کرده است.

حذف تخفیف‌های کلان نفتی با لغو تحریم

این فعال بورس افزود: در واقع دولت در سال جاری به خصوص در ۶ ماهه دوم سال نشان داده که از صنایع نیز قصد تامین مالی دارد که در این راستا می‌توان به مالیات‌های سنگین، تغییر در نرخ خوراک و... اشاره کرد؛ بنابراین اگر با توجه به رفع تحریم‌ها و افزایش فروش نفت دولت بتواند کسب درآمد کند، دخالت آن در بازار سرمایه و صنایع بسیار کمتر خواهد شد.

کردی در پایان خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته که برجام به توافق رسید، شرکت‌ها با تأخیر چند ماهه فقط برای بازدید آمدند و اعتماد سازی هنوز برای آن‌ها شکل نگرفته بود؛ بنابراین نمی‌توان گفت با رفع برجام بتوان رشد اقتصادی را تغییر محسوسی داد. در واقع پروسه‌ای ۳ یا ۴ ساله بوده که در این صورت باید به طور مداوم با سرعت بالا از ظرفیت شرکت‌های خارجی برای تولید و خدمات بهتر استفاده کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
لیدری بانکی‌ها و خودرویی‌ها با حذف برجام
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

لیدری بانکی‌ها و خودرویی‌ها با حذف برجام

ترس بزرگ بورس؛ ادامه کسری‌ها در بودجه ۱۴۰۱
در گفت‌وگو با کارشناس بازار سرمایه مطرح شد:

ترس بزرگ بورس؛ ادامه کسری‌ها در بودجه ۱۴۰۱

ارسال نظر