بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲
در معاملات امروز؛

بهای هر اونس طلا ثابت بود

بهای هر اونس طلا ثابت بود
بهای هر اونس طلا با ۲.۶۰ درصد کاهش به ۱۹۷۶ دلار و ۱۰ سنت رسید و نسبت به آخرین قیمت روز گذشته (۱۹۷۷ دلار و ۶۱ سنت) ثابت بود.
کد خبر : ۲۵۷۴۳۷

قیمت طلا+بورس نیوز

به گزارش بورس نیوز، بهای هر اونس طلا با ۲.۶۰ درصد کاهش به ۱۹۷۶ دلار و ۱۰ سنت رسید و نسبت به آخرین قیمت روز گذشته (۱۹۷۷ دلار و ۶۱ سنت) ثابت بود.



در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۳ درصد کاهش به ۱۹۷۷ دلار و ۱۰ سنت رسید و آخرین قیمت در روز گذشته ۱۹۷۹ دلار و ۳۰ سنت ثبت شده بود.

روز گذشته، قیمت طلا با ثبت قیمت ۱۹۹۸ دلار و ۱۰ سنت در هر اونس به بالاترین قیمت در بیش از یک ماه گذشته رسید، زیرا بحران اوکراین و نگرانی‌های تورمی باعث افزایش تقاضا برای شمش شد. همچنین، دلار نزدیک به بالاترین حد خود در دو سال گذشته ثابت ماند، زیرا سرمایه‌گذاران برای افزایش چندباره نیم درصدی نرخ از سوی فدرال رزرو آمریکا آماده شده بودند.

جیمز بولارد، رئیس بانک فدرال رزرو سنت لوئیس، در حالی که ادعای خود را برای افزایش نرخ بهره به ۳.۵ درصد تا پایان سال برای کاهش نرخ تورم کنونی در ۴۰ سال اخیر تکرار می‌کند، عنوان کرد که تورم ایالات‌متحده بسیار زیاد است.

شمش طلا در مواقع بحران‌های سیاسی و اقتصادی و همچنین محافظ در برابر تورم به عنوان یک ذخیره امن ارزش در نظر گرفته می‌شود، اما دلار ثابت باعث می‌شود طلا با قیمت دلار برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشد. بازده اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده به بالاترین سطح خود از دسامبر ۲۰۱۸ کاهش یافت و ضرر طلای با بازده صفر را محدود کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره در ۲۵.۸۴ دلار در هر اونس ثابت بود، پلاتین ۰.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۰۱۲ دلار و ۸۶ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۴۳۶ دلار و سه سنت رسید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر