بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
نایب رئیس هیئت مدیره گهر زمین در گفت‌وگو با بورس‌نیوز؛

افزایش سود "کگهر" بدون برداشت اضافی از معادن

افزایش سود
نایب رئیس هیئت مدیره گهر زمین گفت:شرکت بدون اینکه میزان افزایش برداشت از معدن را داشته باشد سود ۴۳۰۰ میلیاردی را به ۱۱ هزار میلیارد افزایش داد.
کد خبر : ۲۵۷۵۶۹

میرمحمدی+بورس نیوز

محسن میرمحمدی، نایب رئیس هیئت مدیره گهر زمین در گفتگو با بورس نیوز، اظهار کرد: ما در شاخص‌های مدیریتی معمولا دو شاخص  بهره وری و توسعه را مدنظر قرار می دهیم. در حوزه بهره وری شرکت بدون اینکه میزان افزایش برداشت از معدن را داشته باشد سود ۴۳۰۰ میلیاردی را به ۱۱ هزار میلیارد افزایش داد.



وی افزود: میزان سودی که امسال شرکت محقق کرد نسبت به سایر معدنی‌ها تا زنجیره گندله غیرقابل مقایسه است. ۱۱ هزار و یکصد میلیارد سود سال ۱۴۰۰ بود که این نشاندهنده جلوگیری از هزینه‌های بی رویه، استفاده از پتانسیل‌های بازار برای فروش گندله و کنسانتره مناسب و کسب بیشترین درآمد برای سهامدار بوده است.

نایب رئیس هیات مدیره گهرزمین درخصوص طرح های توسعه ای ادامه داد: در خصوص توسعه، نگاه شرکت با توسعه پایدار در حرکت است. طرح‌های توسعه‌ای که در گهرزمین زده شده زمان هایش سپری شده و اگر بخواهیم با راهبرد ۱۰ سال گذشته حرکت کنیم حتما باید زیان بالایی را برای سهامدار متصور شویم. لذا تصویری که از توسعه داریم تکمیل زنجیره در تامین زیرساخت پایدار است. از این رو ما خط ۳ کنسانتره که در دوره‌های قبلی اجرا شده بود را به اتمام رساندیم. گندله به بهره برداری رسید و خط توسعه آبگیری باطله شروع شده که حدود ۳۰ درصد رشد داشته است.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: در مزایده پهنه های زیادی در حوزه معادن مختلف کشور شرکت کردیم و در حال حاضر در شرف اتمام عملیات اکتشاف و نمونه برداری از نقاط مختلف معدن هستیم.

وی بیان کرد: بعد از تایید سهامداران عمده به سمت تکمیل زنجیره تولید خواهیم رفت و به قسمت‌هایی ورود می‌کنیم که برای سهامداران بیشترین بازدهی را داشته باشد.

نایب رئیس هیئت مدیره گهر زمین با اشاره به سود تقسیمی بین سهامداران توضیح داد: حدود ۹۰ درصد سود بین سهامداران توزیع کردیم که با رای اکثریت سهامداران صورت گرفت. حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان تقسیم سود انجام دادیم که به ازای هر سهم ۴۰۰ تومان به سهامداران تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: بازار را عرضه و تقاضا تنظیم می‌کند و معتقدیم که هرگونه رفتار دستوری می‌تواند به بازار آسیب بزند، زیرا شرایطی ایجاد می شود که بخش‌هایی بهره زیاد و بخش‌هایی نیز هزینه زیادی را متحمل شوند.

میرمحمدی در خصوص نامه وزارت صمت عنوان کرد: نامه‌ای به وزارت صمت ارسال کردیم و در مجمع باخبر شدیم که گام اول اصلاح این دستورالعمل اجرا شده و گندله از ۱۴ درصد به ۱۱ درصد کاهش پیدا کرده است. امیدواریم در گام‌های بعد باز هم این عدد اصلاح شود و ما بتوانیم از پتانسیل خلاء جنگی که در روسیه اتفاق افتاده به بهترین نحو استفاده کنیم و فضای خود را برای صادرات گسترده‌تر کنیم.

وی افزود: گهرزمین با ساختار‌های گذشته حرکت کرده و هیات مدیره تلاش کرده که نظام ساختاری را به سمتی ببرد که از یک نظام هدفمند تغریف شود. اما ما گرفتاری‌هایی از گذشته داریم که به ما به ارث رسیده مانند باطله‌های مانده در کف معدن و استهلاک ماشین آلات و... بعضی موارد هیات مدیره باید با کمک سهامدار بتواند تصمیمی بگیرد که در نهایت سود پایدار را برای شرکت ایجاد کند. امیدواریم اگر این فضا ادامه پیدا کند سال آینده قدم‌های جدی در حوزه توسعه پایدار شرکت را برداریم.

نایب رئیس هیئت مدیره گهر زمین در پایان گفت: نوید خوبی می‌دهیم که با اقدامات و تدابیر صورت گرفته در جهت تکمیل زنجیره و استفاده از گندله در بخش‌های پایین دستی که سودآوری خیلی بالاتری را برای سهامدار دارد شاهد رشد بیشتر این توسعه‌ها باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر