بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
وام بانکی‌ها به خودرویی‌ها/
مجموع ارزش معاملات امروز بازارسرمایه تا این لحظه به ۵ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان رسید و این درحالی است که ارزش نقدی امروز بورس تهران بیش از ۴ هزار و ۶۲۵ میلیارد تومان حکایت می‌کرد.
کد خبر : ۲۵۶۹۵۳

وام بانکی‌ها به خودرویی‌ها/

به گزارش بورس‌نیوز، شاخص‌کل بازارسرمایه امروز پس از دو روز استراحت توانست به صعودی دلپذیر برسد اما؛ شاخص هم‌وزن نوید روز‌های خوبی را داده بود و سهم‌های کوچک در روز‌های احتیاط برای معامله سهم‌های بزرگ، روز‌های خوشی را داشتند.

البته عرضه‌ها هم قابل توجه بودند و این می‌تواند خبر بدهد که گرچه مبادلات رونق دارند، اما فعلا نمی‌توان انتظار رشد شتابان از معاملات را داشت. گروه بانک‌ها و خودرویی از جمله صنایع مطرح روز جاری بودند و حتی برخی از سهام کلیدی آن‌ها به صف خرید رسیدند.

وام بانکی‌ها به خودرویی‌ها/

پله‌ای که شاخص بر آن ایستاد

با نگاهی به تابلوی مرجع بازارسرمایه می‌توان مشاهده کرد که امروز یک‌شنبه به مسیر صعودی خود بازگشت و توانست تقریبا با یک رشد مناسب، از سرخ‌پوشی روز‌های گذشته، فاصله بگیرد و به‌سوی مقاومت پیشرو حرکت کند.

شاخص کل با رشد ۱۵ هزار و ۳۲۷ واحدی نسبت به روز معاملاتی گذشته ۱.۰۵ درصد رشد داشته و به پله یک میلیون و ۴۷۴ هزار واحدی رسید.

اما؛ شاخص هم‌وزن گویای آن بود که سبزی به این شاخص بازگشت و امروز ۵ هزار و ۴۲۵ واحد صعود به کام بازار بود و رشد ۱.۴۴ درصدی را نسبت به روز گذشته شاهد بودیم.

تاثیرگذار امروز که شاخص را بدین گونه ترسیم کردند شامل "فولاد"، "وامید"، "خودرو"، "وبملت" و "شبندر" بود.

ولی اگر بخواهیم به پرتراکنش‌های بازار نگاه ویژه‌تری داشته باشیم، باید به سهم‌هایی مانند "خگستر" با تعداد ۳۵,۹۶۹ معامله، "خودرو" با تعداد ۲۸,۳۸۶ معامله، "خساپا" با تعداد ۲۰,۷۸۷ معامله،   "شستا" با تعداد ۱۶,۱۸۳ معامله، "شپنا" با تعداد ۱۴,۷۰۴ معامله و "وبصادر" با تعداد ۱۲,۵۱۰ و "وبملت" با تعداد ۹,۸۳۸ معامله اشاره داشت.

مجموع ارزش معاملات امروز بازارسرمایه تا این لحظه به ۵ هزار و ۵۸۰ میلیارد تومان رسید و این درحالی است که ارزش نقدی امروز بورس تهران بیش از ۴ هزار و ۶۲۵ میلیارد تومان حکایت می‌کرد.

امروز در بازارسرمایه ۱۲ میلیارد و ۲۵۰ هزار برگه سهم را در بیش از ۵۳۷ هزار معامله در خود به ثبت رساند.

برپایه این گزارش باید اشاره داشت که گروه‌های «خودرو» با حجم معامله یک هزار و ۳۹۲ میلیارد تومان، «بانک» به ارزش معامله ۵۴۴ میلیارد تومان، «فرآورده‌های نفتی» با حجم معامله ۳۷۹ میلیارد تومان و «فلزات اساسی» با حجم معامله ۳۰۱  میلیاردتومان جزو برترین‌های صنعت امروز بودند.

وام بانکی‌ها به خودرویی‌ها/

جریان نقدینگی و صف‌ها به کدام سمت و سو حرکت کرد

با نگاهی به وضعیت ورود و خروج نقدینگی امروز می‌توان دریافت که تعداد ۴۸۹ سهم در بخش مثبت قرار داشته و تعداد ۱۷۷ سهم نیز جزو قفل در صف‌های خرید هستند که ارزش (۶۸۲.۷ میلیارد تومان) را دارند و از سوی دیگر، تعداد ۱۲۹ در بخش سرخ بازار حضور داشته که ۱۹ نماد در صف‌فروش ایستاده‌اند و ارزش آن نیز به (۳۴.۹ میلیارد تومان) می‌رسد.

برپایه این گزارش، ارزش صف خرید و ورود نقدینگی به تک‌سهم‌ها بیشتر واکنش نشان داده و نماد‌هایی مانند "وساپا" به ارزش ۱۷۸,۷ میلیارد تومان، "خبهمن" به ارزش ۷۰,۳ میلیارد تومان، "کیمیا" به ارزش ۴۲,۲ میلیارد تومان، و "لوتوس" به ارزش ۳۱,۸ میلیارد تومان، "خودرو" به ارزش ۲۵,۶ میلیارد تومان، جزو ارزشمندترین‌های صف‌نشین سبزپوش بودند.

از سوی مقابل نیز جریان خروجی نقدینگی از سهم‌ها کماکان ادامه دارد؛ نماد‌های "'گشان"، "انرژی ۱"، "سغرب"، "ثاصفا" و "وسگلستا" جزو نماد‌های غضب کرده نقدینگی هستند.

صف‌نشین‌های جنب تابلوی بورس

در مجموع می‌توان اینگونه بیان کرد که بازارسرمایه از یک هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان پول هوشمند پذیرایی کرد و به میزان یک هزار و ۳۲۹ میلیارد تومان نیز خروج پول هوشمند در بازار ثبت شد و ورود نقدینگی (خرید حقوقی) ۷۵ میلیارد تومانی را مشاهده کردیم.

"وبصادر" ۱۰۵ میلیارد تومان، وتجارت" ۲۹ میلیارد تومان، "خودرو" ۲۵ میلیارد تومان، "آریا" ۲۳ میلیارد تومان، "خاورح" ۲۳ میلیارد تومان، بیشترین ورود پول حقیقی را به خود اختصاص دادند.

از طرف دیگر، "خگستر" ۳۹ میلیارد تومان، "شپنا" ۳۸ میلیارد تومان، "فوکا" ۱۱ میلیارد تومان، "شبریز" ۱۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی را به ثبت رساندند.

معاملات بلوکی و کد به کد

نماد "آریان"، "وغدیر"، "چکاپا"، "ارفع"، "سمگا"، "بترانس" و "بنیرو" تا به این لحظه تنها معامله بلوکی امروز بازار بوده و نمادی در بخش کد به کد مشاهده نمی‌شود.

وام بانکی‌ها به خودرویی‌ها/

حجم‌های مشکوک در روز متعادل بازارسرمایه

امروز نیز می‌توان در جست‌وجوی سهم‌های با حجم مشکوک گشت و به نماد‌های "وبصادر" با حجم معامله ۷۶۳.۶ میلیون برگه سهم (بیش از سه‌برابر میانگین حجم ماه)،  "وحافظ" با حجم معامله ۳۸ میلیون برگه سهم،  "قچار" با حجم معامله ۱۸ میلیون برگه سهم (سه‌برابر میانگین حجم ماه)،  "وامید" با حجم معامله ۱۱.۵ میلیون برگه سهم (بیش از پنج و نیم‌برابر میانگین حجم ماه)،  "کنور" با حجم معامله ۸.۵ میلیون برگه سهم (بیش از سه‌برابر میانگین حجم ماه) و "کگهر" با حجم معامله ۳.۲ میلیون برگه سهم (بیش از سه و نیم‌برابر میانگین حجم ماه) اشاره کرد.

بورس فردا

چشم‌انداز داد و ستد‌ها کاملا مساعد بوده و با اینکه ممکن است که این رونق بیشتر معطوف برخی گروه‌ها باشد با این وجود امیدواری‌ها در مورد آینده بورس تهران ادامه دارد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر