بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
صورت مالی شرکت "کنور" همچنان درروند کاهشی؛

"کنور" در سقوط آزاد

"کنور" باید برای چنین عملکردی پاسخ و راهکار مناسبی بیابد تا سرمایه‌گذاران این شرکت قانع شوند که البته فعلاً این اتفاق بعید به نظر می‌رسد.
کد خبر : ۲۵۸۲۶۰

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور در گزارش فعالیت فروردین‌ماه ۱۴۰۱ مجموع درآمد حاصل از فروش محصولات را برابر با ۳۹۸ میلیارد ریال شناسایی کرد. همچنین درآمد تجمیعی شرکت به دلیل مصادف بودن با آغاز سال مالی، همین میزان اعلام‌شده است.

درآمد ماهانه‌ای که "کنور" از فروش محصولات در فروردین‌ماه به دست آورد، مربوط به فروش محصولات در بازار داخلی بود که تمامی آن‌ها در داخل کشور به فروش رسید.


بیشتر بخوانید: "کنور" گزارش فروردین ماه را منتشر کرد


درآمد‌های عملیاتی "کنور" در فروردین‌ماه

این گزارش نشان می‌دهد، میزان درآمدی که "کنور" به دست آورده، نسبت به اسفندماه افت ۸۹ درصدی را به همراه داشته و در مقایسه با دوره مشابه در سال ۱۴۰۰ نیز ۸۴ درصد کاهش پیداکرده است. با توجه به نمودار نیز می‌توان دریافت این شرکت طی یک سال گذشته نوسانات زیاد و عجیبی را طی کرده به‌گونه‌ای که می‌توان گفت "کنور" در فروردین ۱۴۰۱ در یک سقوط آزاد قرارگرفته است.

طبق گزارش صورت گرفته، تنها درآمد ماهانه "کنور" از طریق فروش محصول «گندله» با ۳۹۸ میلیارد ریال بوده که در مقایسه با اسفندماه ۴۵ درصد افت را تجربه کرده است. همچنین میزان درآمد این بخش نسبت به سال گذشته درروند کاهشی ۱۹ درصدی قرار گرفت.

بر اساس داده‌ها می‌توان گفت شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا نور باید برای چنین عملکرد ضعیفی پاسخ و راهکار مناسبی بیابد تا سرمایه‌گذاران این شرکت قانع شوند که البته فعلاً این اتفاق بعید به نظر می‌رسد.

مقدار فروش محصولات "کنور"

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت "کنور" در بخش فروش محصولات خود نیز درمانده شده و همانند درآمد ماهانه نیز در روند نزولی قرارگرفته است. درواقع این شرکت در فروردین‌ماه ۱۱،۰۰۴ تن از محصولات خود که فقط «گندله» را شامل می‌شود، به فروش رسانده که نسبت به اسفند ۱۴۰۰ حدود ۹۱ درصد کاهش فروش را به همراه داشت.

همچنین لازم به ذکر بوده طبق گزارش این شرکت، تولید «کنسانتره» با رطوبت اعلام می‌گردد و مقدار فروش آن پس از کسر میزان تقریبی ۹ درصد رطوبت و به‌صورت " کنسانتره خشک فروش رفته " محاسبه و اعلام خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر