بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
رِنجی که ۸۵ میلیارد تومان از جیب بازار سرمایه پراند
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به یک هزار توی مدیر پرور و هنرنمایی استاد اعظم و رِنجی که ۸۵ میلیارد تومان از جیب بازار سرمایه پراند و شناسایی یک محل کسب دیگر برای غیورمردان همیشه در صف و...
کد خبر : ۲۵۸۳۱۶

۵

به گزارش بورس نیوز، بورس ما باز چند روزی سبز شد و انگار بعضی ها چشم دیدن سبزی بازار را نداشتند و طوری ناگهان ترمز بازار را کشیدند که انگشت به دهان ماندیم! بزرگواری که ادعای عقل کلی هم دارد، طوری روی سهام یکی از اهالی جاده مخصوص رِنج منفی کشید که عده ای فکر کردند جنگی رخ داده و برای فروش صف کشیدند و... البته بماند که یکی از رسانه های بورسی هم خواست شیرین کاری کند و خبر واگذاری سهام توسط این صندوق بازنشستگی را زیادی بولد کرد. اما نکته جالب توجه اینجاست که مدیر محترم و پر مدعای این صندوق اعلام کرده برای پرداخت حقوق یک مقدار مختصری کسری داشته که از بازار سهام تامین کرده! فقط خدا را شاکریم که کسری شان، یک مقدار جزئی بود؛ وگرنه بازار سرمایه را به آتش می کشیدند... به مدد این هنرنمایی استاد اعظم، امروز ۸۵ میلیارد تومان نقدینگی جدید حقیقی ها از بازار سرمایه کوچ کرد!

طوق لعنتی بر گردن شرکت های بزرگ 

انتصاب آقازاده ها و دامادهای عزیزکرده مسوولان، طوق لعنتی است که بر گردن صنایع مان آویخته شده و رهایی از آن هم به این راحتی ها ممکن نیست. داماد یکی از آقایان چندی قبل بعنوان مدیرعامل یک شرکت پتروشیمی بورسی منصوب شد؛ ولی بعد از انتقادات زیاد ناچار به استعفا شد. اما فکر نکنید خجالت کشیده و قید خدمت به مردم از پشت میز ریاست را زده. بزرگوار هنوز در حال خدمت هستند؛ ولی بعنوان عضو هیات مدیره یکی دیگر از پتروشیمی های بورسی!

صف جدید شناسایی شد 
شواهد نشان از آن دارد که ملت غیور و همیشه در صف، از صف مرغ و ماکارونی به صف خرید ارز در صرافی ها کوچ کرده اند. اگر حقوقی های پر مدعا اجازه دهند و دوباره با یک تامین مالی دیگر از بازار سرمایه، شوکه مان نکنند، عبور از مقاومت معروف واعظی دشوار نیست.

یک هزار توی مدیرپرور

وعده های اهالی سمیه در مورد رونق تولید و افزایش تیراژ تولید خودرو را که خاطرتان هست؟ قرار بود به کوری چشم دشمن به تولید ۳ میلیونی برسیم! تازگی ها هم نمایندگان محترم بهارستان فرمودند ۳ روز مهلت برای ارتقای کیفیت خودرو تعیین کرده اند. اما انگار آهالی جاده مخصوص این حرف ها را به هیچ جای خود حساب نکرده اند و نه فقط خبری از رونق نیست که تولیدات شان از پارسال کمتر هم‌ شده. مثلا یکی از این دوستان خودروساز، فروردین امسال حدود ۴۶ درصد افت تیراژ تولید نسبت به فروردین ۱۴۰۰ داشته! اینها البته مهم نیست؛ مهم این است که مدیران و هیات مدیره های این شرکت ها، تا عرش اعلا هم زیان بسازند، باز پاداش می گیرند. چند صد آقازاده هم که در هزار توی خودرویی ها سمت مدیریتی گرفته اند. دیگر از یک صنعت چه انتظاری دارید؟

عالیجناب تکان می خورد

و اما خبر خوب پایانی اینکه عالیجناب به زودی یک غول سیمانی راهی بازار سرمایه خواهد کرد و باید دید با این عرضه، تکان می خورد یا نه. البته که تحرک عالیجناب، شاخص را هم یک تکان اساسی خواهد داد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمدرستمی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۵
سلام اینقدر با کنایه و اشاره مرقوم فرمودید ما بیسوادان نفهمیدیم این عالیجنابان و استاد اعظم و مدیر پروران وووو چه کسانیهستند .کمی واضحتر بگوی .
محمد
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۵
مملکت ما تا آخوند توش حکومت میکنه همین آش و همین کاسه
داریوش
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
سازمان بورس جایگاهش کجاست ناظر بورس پشت میز چکار میکند که حقوقی های شستا اموال مردم رو به غارت میبرند به نمایندگان که امیدی نیست حداقل دادستان کل کشور چاره ای بیندیشد التماس دعا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
از روزی میترسم که رعیسی هم حوس کنه که از بورس مثل دولت روانی کسب درامد کند