بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
در گفتگو با بورس نیوز مطرح شد:

حذف ارز ترجیحی به سود غذایی‌ها تمام شد

حذف ارز ترجیحی به سود غذایی‌ها تمام شد
در حال حاضر صنعت غذایی به طور متوسط رشد بین ۴۰ الی ۵۰ درصد در یک ماه اخیر را در کارنامه مالی خود ثبت کردند که البته دارویی‌ها از این قضیه نیز مستثنی نبودند.
کد خبر : ۲۵۸۴۵۴

حذف ارز ترجیحی به سود غذایی‌ها تمام شد /دپو/

احسان بیگی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، در رابطه با حذف ارز ترجیحی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی در اقتصاد می‌توان گفت این عملکرد توانسته در صنایعی که مواد اولیه آن‌ها به ارز ۴۲۰۰ تومانی وابسته بوده تأثیر مثبتی داشته باشد، به گونه‌ای که نماد آن‌ها رشد خوبی را تجربه کرده است. در حال حاضر صنعت غذایی به طور متوسط رشد بین ۴۰ الی ۵۰ درصد در یک ماه اخیر را در کارنامه مالی خود ثبت کردند که البته دارویی‌ها از این قضیه نیز مستثنی نبودند.


بیشتر بخوانید: دلار، ارزان ترین ارز بازار/منتظر افزایش نرخ ارز باشید


وی در ادامه اضافه کرد: در این بین لازم به ذکر بوده که در گروه‌های دارویی تمامی نماد‌ها روند صعودی را تجربه نکردند و فقط بعضی از آن‌ها موفق به ثبت افزایش قیمت شدند. البته ارز ترجیحی هنوز در این صنعت حذف نشده؛ اما به احتمال زیاد در آینده حذف خواهد شد که در نتیجه قیمت‌ها در این حوزه نیز به طور کامل افزایش می‌یابد.

بیگی در پایان با اشاره به ورود خودروسازی به بورس کالا گفت: تا زمانی که برخی قوانین در این حوزه اصلاح نشود نمی‌توان نتیجه مثبتی را در گروه‌های خودرویی مشاهده کرد. در واقع شفافیت تعرفه‌ها و شرایط واردات خودرو در بورس کالا می‌تواند بر شفاف شدن قیمت آن‌ها نیز تأثیر بسزایی داشته باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر