بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
دلار، ارزان ترین ارز بازار/منتظر افزایش نرخ ارز باشید
به نظر می‌رسد دلار در حال حاضر ارزان‌ترین ارز موجود در بازار بوده که البته می‌توان گفت قیمت‌های دارو و کالا با چنین وضعیتی در دلار همخوانی ندارد.
کد خبر : ۲۵۸۴۱۹

افزایش دلار در آینده‌ای نزدیک

سامان منتظری رئیس هیأت مدیره رادمان سرمایه در گفتگو با بورس نیوز، در خصوص حذف ارز دولتی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی در اقتصاد می‌توان گفت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در شفاف شدن قیمت کالا‌ها کمک بسزایی داشته و درواقع بازار سرمایه با این عملکرد توانست جهت‌گیری متوازنی را تجربه کند.

وی در ادامه گفت: همچنین با توجه به شرایط می‌توان گفت رشد اقتصادی منفی همچنان در اقتصاد کشور پابرجاست، چراکه تحریم‌ها کماکان وجود دارد. درواقع تا زمانی که تحریم‌ها ادامه یابند، رشد اقتصادی کشور منفی مانده و البته لازم به ذکر بوده که افزایش قیمت موجود در کالا‌ها به دلیل تورم شکل‌گرفته است.


بیشتر بخوانید: نرخ ۱۷ ارز افزایش یافت


رئیس هیأت مدیره رادمان سرمایه اضافه کرد: از طرفی به نظر می‌رسد دلار در حال حاضر ارزان‌ترین ارز موجود در بازار بوده که البته می‌توان گفت قیمت‌های دارو و کالا با چنین وضعیتی در دلار همخوانی ندارد؛ بنابراین با توجه به شرایط انتظار می‌رود نرخ دلار درآینده‌ای نزدیک، افزایش یابد.

منتظری در پایان با اشاره به ورود خودروسازی به بورس کالا خاطرنشان کرد: این اتفاق در صورت عملی شدن می‌تواند منجر به شفاف‌سازی قیمت‌ها شود. درواقع باعث حذف دلالان شده و قیمت واقعی خودرو‌ها نمایان می‌شود که در این راستا شرکت‌ها سودآوری خوبی را کسب خواهند کرد؛ بنابراین ورود صنعت خودروسازی به بورس کالا می‌تواند نکته مثبتی باشد به‌شرط آنکه رقابت‌ها در این حوزه آزاد و خریدار و فروشنده قیمتی را مصوب نکنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
شکست سقف قبلی شاخص کل بورس تا پایان سال جاری
مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه گذاری ایران سهام در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

شکست سقف قبلی شاخص کل بورس تا پایان سال جاری

نرخ ۱۷ ارز افزایش یافت
بر اساس اعلام بانک مرکزی؛

نرخ ۱۷ ارز افزایش یافت

ارسال نظر