بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
افزایش قیمت نفت با تاثیر از افزایش تقاضا
بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوییه، ۴۶ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۱۴ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۲۵۸۶۱۸

افزایش قیمت نفت با تاثیر از افزایش تقاضا

به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ژوییه، ۴۶ سنت معادل ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۱۴ دلار و دو سنت در هر بشکه رسید.



بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ژوییه، با ۵۸ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، به ۱۱۰ دلار و ۳۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه با ۰.۱ درصد افزایش و وست تگزاس اینترمدیت با ۵۲ سنت کاهش بسته شده بود.

وزیر خارجه جدید فرانسه روز سه شنبه اظهار کرد: خوش بین است مخالفان بسته جدید تحریم‌های اتحادیه اروپا که شامل ممنوعیت واردات نفت روسیه است، متقاعد شوند و این بلوک به توافقی می‌رسد که روی محدود شدن عرضه جهانی تاثیر خواهد گذاشت.

در این بین، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد یک مقام دولت بایدن روز سه شنبه برای گفتگو با مقامات دولتی و مدیران صنعت خصوصی درباره تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، به هند رفت. واشنگتن در تلاش است تا مانع افزایش خرید نفت روسیه توسط هند شود.

هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت هند در مجمع جهانی اقتصاد گفت: قیمت نفت در ۱۱۰ دلار در هر بشکه پایدار نیست و دنیا با بحران قیمت انرژی روبروست که در رشد تورم جهانی نقش داشته است.

قیمت‌های نفت امسال پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین، سیر صعودی پیدا کردند و نفت برنت در مارس به ۱۳۹ دلار جهش پیدا کرد که بالاترین قیمت از سال ۲۰۰۸ بود.

در این بین، عرضه سوخت در آمریکا ممکن است با کمبود روبرو شود، زیرا پیش بینی می‌شود آمریکایی‌های بیشتری به جاده بزنند و سفر‌های تعطیلات روز یادبود رکورد دو سال اخیر را بشکند.

آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته به میزان ۵۶۷ هزار بشکه افزایش یافت و ذخایر بنزین ۴.۲ میلیون بشکه کاهش داشت. ذخایر سوخت‌های دیگر شامل دیزل و نفت کوره به میزان ۹۴۹ هزار بشکه کاهش پیدا کرد.

آمار رسمی ذخایر نفت و فرآورده‌های نفتی بعدازظهر روز جاری از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت و بنزین آمریکا هفته گذشته کاهش پیدا کرده و ذخایر سوخت‌های دیگر رشد داشته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر