بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۹
در معاملات روز جاری؛

بهای هر بشکه نفت ۱۱۳ دلار شد

بهای هر بشکه نفت ۱۱۳ دلار شد
بهای معاملات نفت برنت با ۸۲ سنت افزایش، به ۱۱۳ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید.
کد خبر : ۲۵۸۵۵۸

بهای هر بشکه نفت ۱۱۳ دلار شد

به گزارش بورس نیوز، بهای معاملات نفت برنت با ۸۲ سنت افزایش، به ۱۱۳ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۹ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۱۰ دلار و ۹۷ سنت در هر بشکه رسید. هر دو شاخص هفته گذشته رشد هفتگی اندکی را ثبت کرده بودند.



به گفته استفن اینس، از شرکای شرکت مدیریت دارایی SPI، قیمت نفت با محدود ماندن عرضه در بازار در شرایطی که تقاضای قوی برای سوخت در آستانه آغاز فصل رانندگی تابستانی در آمریکا وجود دارد، پشتیبانی شده است. پالایشگاه‌ها معمولا تولیدشان را افزایش می‌دهند تا تقاضای بالای رانندگان در جایگاه‌های سوخت را تامین کنند.

اوج فصل رانندگی تابستانی آمریکا در تعطیلات آخر هفته روز یادبود در پایان مه آغاز و در روز کارگر در سپتامبر به پایان می‌رسد.

تحلیلگران اظهار کردند با وجود نگرانی‌ها درباره احتمال آسیب دیدن تقاضا از افزایش قیمتها، آمار ترافیکی شرکت‌های تام تام و گوگل، افزایش ترافیک در هفته‌های اخیر را نشان می‌دهد که از حضور افراد بیشتر در جاده‌ها حکایت دارد.

دلار ضعیف‌تر هم باعث شد قیمت نفت روز دوشنبه روند صعودی پیدا کند، زیرا افت ارزش این ارز، نفت را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.

در این حال، اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی در مصاحبه با فایننشیال تایمز مبنی بر این که عربستان سعودی به حمایت از نقش روسیه در گروه تولیدکنندگان نفت اوپک پلاس ادامه می‌دهد به معنای تضعیف تلاش‌های کشور‌های غربی به سرکردگی آمریکا برای منزوی کردن مسکو بر سر حمله به اوکراین است.

شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی به فایننشیال تایمز گفت: عربستان سعودی امیدوار است توافقی با اوپک پلاس اجرا کند که شامل روسیه است. دنیا باید ارزش این اتحاد را قدر بداند.

توافق محدودیت عرضه اوپک پلاس که از آوریل سال ۲۰۲۰ منعقد شد، قرار است در ماه‌های آینده خاتمه پیدا کند. آمریکا اوپک را برای افزایش تولید و مقابله با افزایش قیمتها، تحت فشار قرار داده است. شاهزاده عبدالعزیز به این روزنامه گفت: اوپک پلاس در صورتی تولید را افزایش می‌دهد که تقاضای وجود داشته باشد، اما هنوز زود است تصوری از این که توافق جدید چگونه خواهد بود، داشته باشیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر