بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
عبور تولید پتروشیمی نوری از ۱۰۸ درصد ظرفیت اسمی
میزان تولید در پتروشیمی نوری در اردیبهشت سال جاری به ۱۰۸ درصد ظرفیت اسمی رسید.
کد خبر : ۲۵۸۷۴۲

عبور تولید پتروشیمی نوری از ۱۰۸ درصد ظرفیت اسمی

به گزارش بورس نیوز، تقی صانعی، مدیر عامل پتروشیمی نوری در خصوص میزان تولید این مجتمع، اظهار کرد: تولید طراحی شده برای محصولات آروماتیک ما ۴.۵ میلیون تن است که در سال ۱۴۰۰ توانستیم ۱۰۳ درصد تولید داشته باشیم و در فرودین سال جاری ۱۰۴ درصد و در اردیبهشت ۱۰۸ درصد ظرفیت اسمی تولید کردیم.



وی افزود: در زمینه بهره‌مندی از توان ساخت داخل تاکید کرد: پروژه‌های شیرین‌سازی heavy EBd و تولید گازوییل یورو ۶ و یورو ۵ و مواد اولیه LAB و پروژه زیروفلرینگ نوری همگی محصول R&D شرکت است که امکان سنجی و مطالعات فنی آن انجام شده و در حال اجرا هستند طرح‌های دیگری نیز در حال بررسی است و عملیاتی خواهند شد.

صانعی ادامه داد: در حال حاضر با ۲۰ شرکت دانش بنیان در زمینه تولید مواد شیمیایی و قطعات یدکی که تاکنون در کشور تولید نمی‌شدند در حال همکاری هستیم و عمده محصولات را توانستیم با حمایت از دانش بنیان‌ها داخلی سازی کنیم.

صانعی، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۵۰ درصد از محصولات پتروشیمی نوری صادر می‌شود و بازار آن محفوظ است وقتی ۱۰۸ درصد تولید می‌کنیم نشان دهنده آن است که بازار فروش و صادرات محصولات پتروشیمی نوری برقرار است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کاهش نرخ فروش محصولات
محصول پارازایلین "نوری" هفته‌های بدون متقاضی را تجربه می‌کند؛

کاهش نرخ فروش محصولات "نوری" طی این هفته

«آروماتیک سنگین» به سبد
کسب درآمدی بالغ‌بر ۳۳ میلیارد تومانی از سوی پتروشیمی نوری؛

«آروماتیک سنگین» به سبد "نوری" بازگشت

در معاملات روز جاری اتفاق می افتد؛

نگاهی به عرضه های امروز بورس انرژی

ارسال نظر