بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۱
مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی اسوه برگزار شد.
کد خبر : ۲۵۸۸۰۲

سهامداران

به گزارش بورس نیوز، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت داروسازی اسوه منتهی به سال مالی ۱۴۰۰/۱۲/۲۹با حضور ۸۷ درصدی سهامداران برگزار شد.

مهدی بخشایش، مدیرعامل درخصوص وضعیت عمومی شرکت اظهار کرد: هیات مدیره تمام توان خود را بر آن داشت تا سال‌هایی پر از امید برای سهامداران شرکت فراهم کند و امیدوار است با تولید، دانش بنیانی و اشتغال آفرین با رضایت خاطر سهامداران در جهت اعتلای سلامت عموم مردم و جامعه گام‌های مثبت بردارد.

وی افزود: دارو‌های تخصصی و فوق تخصصی را تولید می‌کنیم و به تازگی وارد جرگه باشگاه واکسن سازان شدیم و تولید واکسن را از امسال آغاز می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت داروسازی اسوه بیان کرد: ما از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ روند کاهشی در تعداد پرسنل داشتیم که در سال ۱۴۰۰ باتوجه به تولید سعی کردیم پرسنل را براساس توانمندی‌های شرکت حفظ کنیم. در ترکیب پرسنل نیز به دلیل تولید دارو‌های تخصصی و فوق تخصصی افراد متخصص را جذب کردیم.

بخشایش در خصوص اقدامات انجام شده در سال گذشته ادامه داد: از جمله اقدماتی که در سال ۱۴۰۰ انجام دادیم راه اندازی دستگاه بخش ویال سازی بود که ۶ سال بلا استفاده بود و ما با تمام مشکلات آن را راه اندازی کردیم. ساخت و راه اندازی بخش آمپول را همان طور که در مجمع سال گذشته مطرح کرده بودیم وزارت بهداشت آن را نعطیل کرده بود، ما توانستیم در مدت ۸ ماه این خط را راه اندازی کنیم و به تولید برسد.

وی خاطرنشان کرد: همه پرونده‌هایی که در مرجع قضایی داشتیم را پیگیری کردیم وبه سرانجام رساندیم. سهم ۶۰ درصدی داروی او سیکس را در بازار داریم. در بحث آبله میمونی نیز در حال انجام کار هستیم. در واحد تحقیق و مطالعات ۲۸ مورد پروژه در دست بررسی داریم.

وی توضیح داد: واحد کنترل کیفی شرکت نیز ۳۶ مطالعات PMQCداشته، ۳۴۴ مورد آزمایش پروسه تولید، برگزاری دوره‌های آموزش داخلی، ۱۵۳۴ مورد نمونه برداری انجام شد. با تلاش همکاران مجوز‌های لغو شده توسط وزارت بهداشت را به شرکت بازگرداندیم.

مدیرعامل "داسوه" افزود: واحد تضمین کیفیت شرکت، مجوز ایزو ۱۴۰۱ و ایزو ۹۰۰۱ را اخذ کرد. تهیه اسناد و بازرسی دوره‌ای از واحد‌ها هر دو هفته یکبار انجام شد.

بخشایش همچنین ادامه داد: بررسی و تایید ساختار محصولات، معتبرسازی که بخش بسیار مهمی است، همچنین اقدامات فضای تولید بخش آمپول انجام شد. بررسی و تکمیل گزارش‌های تولید نیز صورت گرفت. ما مجبوریم بعضی از دارو‌ها را تولید کنیم حتی اگر سودی نداشته باشد. چون وزارت بهداشت تکلیف کرده که باید این کار را انجام دهیم و کمبود دارو نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما رقبای سختی داریم. همگام بودن تولید محصولات در زمان مناسب اتفاق افتاد و در زمان مشخصی دارو وارد بازار می‌شد. ما رسوب کالایی نداریم و سعی کردیم دارو‌های تولیدی نماند و تاریخ گذشته نشوند.

مدیرعامل شرکت داروسازی اسوه در خصوص پروژه‌های شرکت بیان کرد: پروژه‌هایی که دارای اهمیت ویژه‌ای نیز است، یک مورد دارو‌های ضد سرطان و ۸ مورد داروی قلبی و عروقی، دو محصول برای گوارش، دو محصول برای سیستم ایمنی و ۱۲ مورد مکمل، سه محصول واکسن و سه محصول در سایر دارو‌ها را در دست اقدام داریم.

در ادمه این مجمع، کامبیز خادمی، معاون مالی شرکت داروسازی اسوه در خصوص درآمد‌های عملیاتی شرکت بیان کرد: در سال ۱۳۹۹ با ۳۲۰ میلیارد تومان فروش و با ۷۰ درصد رشد به ۵۴۵ میلیارد تومان رسیدیم که رشد قابل ملاحظه‌ای بود.

وی افزود: بهای تمام شده سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۴۰۰، ۵۰ درصد رشد داشت. وقتی فروش افزایش پیدا می‌کند به بهای تمام شده نیز اضافه می‌شود.

معاون مالی شرکت داروسازی اسوه توضیح داد:سود عملیاتی با ۱۱۳ میلیارد تومان در سال ۹۹ به ۲۴۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسید که ۱۱۸ درصد رشد را تجربه کرد. هزینه‌های مالی نیز رشد ۱۸ درصدی داشت.

خادمی گفت: ما در سال ۹۹ فروش ملک شهرک غرب را داشتیم که درآمد غیرمترقبه بود و اگر آن فروش و درآمد را از محل سایر درآمد‌ها بیرون بکشیم نسبت به سال ۹۹ رشد ۴۵ درصدی داشتیم.

وی ادامه داد: همان طور که می‌دانید وقتی درآمد افزایش پیدا می‌کند مالیات آن نیز افزایشی می‌شود و در نهایت سود خالص از ۱۱۵ میلیارد تومان در سال ۹۹ با رشد ۱۰۳ درصدی به ۲۳۳ میلیارد تومان رسیده و سود پایه هر سهم نیز ۱۵۳ تومان در سال ۹۹ به ۳۱۱ تومان رسید که نتیجه عملکرد ما در شرکت بوده است.

 مدیرعامل شرکت داروسازی اسوه درخصوص برنامه‌های آتی برای سال جاری گفت: اجرای پروژه بازسازی کامل سایت بخش آزارد است. این بخش با اهمیت است و بخش عمده‌ای از بودجه ما را در برگرفته و باید حتما این بخش اصلاح شود تا شرایط مناسبی بگیرد. پروژه دیگر بازسازی بخش میکروبیولوژی شرکت است. بخش آمپول سازی و ویال سازی ما وقتی شرایط مناسبی دارد که بخش میکروبی ما نیز شرایط مناسبی داشته باشد. 

بخشایش همچنین گفت: اولین شرکت داروسازی هستیم که دارای خط VLC3 هستیم. تنها شرکت داروسازی هستیم هم درمان و هم پیشگیری را با هم داریم. طیف وسیعی از محصولات را داریم و این شرایط خوبی برای شرکت در سال‌های آتی دارد.  انتقال دانش فنی دارو را با شرکت‌های خارجی داشتیم و قرارداد‌های با شرکت‌های خارجی منعقد کردیم تا محصولات وارداتی را در داخل شرکت اسوه تولید کنیم. شرکت داروسازی اسوه اولین شرکت داروساز بود که اولین دارو‌های خاص را خود وارد کرد. ما مجوز GMP را گرفتیم و وزارت بهداشت بدون نوبت به ما اجازه تولید ۱۰ محصول جدید را می‌دهد.

گفتنی است، در این مجمع به ازاری هر سهم ۲۲۰ تومان سود تقسیم شد.


  • بیشتر بخوانید: 

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
صدای زنگ مجمع
با اعلام شرکت داروسازی اسوه؛

صدای زنگ مجمع "داسوه" به گوش می رسد

دعوت
شرکت پخش رازی اعلام کرد؛

دعوت "درازی" از سهامدارانش به مجمع

هیات مدیره جدید
با اعلام شرکت داروسازی اسوه؛

هیات مدیره جدید "داسوه" تعیین شد

ارسال نظر