بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۹
بررسی گزارش عملکرد اردیبهشت ماه شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین

افزایش ارزش پرتفوی "تاپیکو"

افزایش ارزش پرتفوی
"تاپیکو" در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "تاپیکو" بیشترین بهای تمام‌شده متعلق به «مادر (هلدینگ) صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس» با ۴ هزار و ۱۹۹ میلیارد تومان بود که ارزش بازار آن نیز برابر با ۳۱ هزار و ۴۹۶ میلیارد تومان شناسایی شد.
کد خبر : ۲۵۸۹۹۴

تاپیو+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین در گزارش فعالیت اردیبهشت‌ماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌های بورسی و غیر بورسی را برابر با ۱۳ هزار و ۸۲۰ میلیارد تومان به ثبت رساند که نسبت به ماه گذشته افزایش سرمایه‌گذاری ۴ درصدی را به همراه داشت.

عملکرد ماهانه تاپیکو+بورس نیوز

در این راستا عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در بخش «شرکت‌های بورسی» با ۱۱ هزار و ۶۸ میلیارد تومان شناسایی شد و در بخش «شرکت‌های غیربورسی» نیز ۲ هزار و ۷۵۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید: "تاپیکو" امانتدار ۴۵ میلیون بیمه شده تامین اجتماعی است


ارزش بازار شرکت "تاپیکو" در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

بر پایه این گزارش، مجموع ارزش بازار سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تأمین در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس به مبلغ تقریبا ۱۴۸ هزار میلیارد تومان رسید که در واقع با رشد ۳۶ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه بود.

در این راستا بیشترین ارزش بازار "تاپیکو" در اردیبهشت ماه متعلق به بخش «محصولات شیمیایی» با ۱۳۱ هزار میلیارد تومان تعلق گرفت که در مقایسه با دوره مشابه خود در سال گذشته ۴۱ درصد افزایش ارزش را تجربه کرد. پس از آن نیز «فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته ای» توانست با ۷ هزار و ۵۵۶ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص دهد.

روند کسب درآمدهای تاپیکو+بورس نیوز

طبق گزارش صورت گرفته، در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی "تاپیکو" بیشترین بهای تمام‌شده متعلق به «مادر (هلدینگ) صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس» با ۴ هزار و ۱۹۹ میلیارد تومان بود که ارزش بازار آن نیز برابر با ۳۱ هزار و ۴۹۶ میلیارد تومان شناسایی شد.

بر اساس گزارش منتشرشده در سامانه کدال، "تاپیکو" ۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان سرمایه در صورت مالی خود به ثبت رساند. از سوی دیگر، این شرکت در صورت‌وضعیت پرتفوی غیر بورسی خود ۲ هزار و ۷۵۱ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را به همراه داشت که بیشترین سهم را بخش «استخراج نفت گاز و خدمات جنبی جز اکتشاف» با مبلغی بالغ‌بر یک هزار و ۲۵۸ میلیارد تومان به خود اختصاص داد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ارسال نظر