بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۱
رئیس اداره سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری سامان مجد در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد :

دارویی ها تا پایان سال مجددا سبز می پوشند؟

دارویی ها تا پایان سال مجددا سبز می پوشند؟
رئیس اداره سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری سامان مجد گفت: باتوجه به آزادسازی نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی خیلی از شرکت‌ها از این بابت منتفع می‌شوند. شرکت‌های دارویی نیز طوری هستند که مبلغ فروش آن‌ها همان حاشیه سودشان است. برای همین تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بستگی به حجم وزنی ارز ۴۲۰۰ تومانی دارد.
کد خبر : ۲۵۹۰۳۷

تاثیر خوب حذف ارز ترجیحی بر صنعت دارو

ایمان جوکار، رئیس اداره سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری سامان مجد در گفتگو با بورس نیوز، درخصوص پیش بینی از صنعت دارو اظهار کرد: باتوجه به آزادسازی نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی بسیاری از شرکت‌ها از این بابت منتفع می‌شوند. باید توجه کرد که تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی بستگی به حجم وزنی ارز ۴۲۰۰ تومانی در صورت های مالی شرکت ها دارد.

وی افزود: به نظر می رسد تا پایان سال ۱۴۰۱ بهترین گروه ها، گروه‌های دارویی و غذایی هستند، زیرا ریسک یوتیلیتی و قیمت‌های جهانی ندارند و پتانسیل آزادسازی نرخ ارز می‌تواند مبلغ فروش آن‌ها را بالا ببرد و با توجه به حاشیه سود این شرکت ها، سود خالص آن‌ها نیز بالا می‌رود.

رئیس اداره سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری سامان مجد درباره رشد صنعت دارو و امکان رشد مجدد این صنعت بیان کرد : در دو ماه گذشته همه صنایع رشد داشتند و فقط گروه دارویی نبود که از رشد بازار سرمایه منتفع شد . هنوز برخی از شرکت‌ها گزارش ماهانه را منتشر نکردند و بسیاری از شرکت‌ها هنور موجودی انبار دارند. اگر شرکت های دارویی همانند شرکت های روغنی‌ باشند و افزایش نرخ بگیرند و موجودی خوبی هم داشته باشند خیلی فراتر از انتظار می‌توانند ظاهر شوند.

جوکار با اشاره به افزایش هزینه‌های شرکت‌های دارویی در مقابل رشد درآمدهای صنعت دارو به بورس نیوز گفت: شرکت‌های دارویی هزینه خاصی ندارند و با حذف ارز 4200 تومانی ، حاشیه سود این شرکت‌ها همچنان بالاست. هزینه دستمزد، هزینه مواد اولیه قبلا با ارز نیمایی هماهنگ شده بود. 

 

 

پایان مطلب

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش دارو‌های جدید به تولید
مهدی بخشایش مدیر عامل شرکت دارو سازی اسوه

افزایش دارو‌های جدید به تولید "داسوه"

مجمع
با اعلام شرکت کارخانجات داروپخش؛

مجمع "دارو" ۳۸۴ تومان تقسیم کرد

ارسال نظر