بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
فردین آقا بزرگی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

برگزاری نمایشگاه‌ پیش زمینه ارتقا دانش مالی

برگزاری نمایشگاه‌ پیش زمینه ارتقا دانش مالی
تکنیکالیست‌ها معتقدند شاخص یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی یک سطح مقاومتی بسیار پرقدرت دارد، اما سایر تحلیل گران معتقدند بازار به سرعت رو به افزایش خواهد بود.
کد خبر : ۲۵۹۰۵۳

وضعیت برجام و آثار حذف ارز ترجیحی از نقاط مبهم بازار


فردین آقا بزرگی، مدیرعامل سبدگردان نیکان در گفتگو با بورس نیوز اظهار کرد: یکی از نقاط مبهم بازار سرمایه در روز‌های پیش رو وضعیت برجام است و فاکتور موثر دیگر نیز اثرات حذف ارز ترجیحی است.



این کارشناس بازار سرمایه در ادامه خاطرنشان کرد: با این که وضعیت بازار سرمایه در روز‌های گذشته وضعیت مبهم با چاشنی روند نزولی بوده است، اما باید گفت از ابتدای سال جاری تا کنون شاخص هم وزن ۲۵ درصد و شاخص کل ۱۴ درصد بازدهی داشته است. این نشان دهنده این است که اگر متغیر‌های اقتصادی و ریسک‌های حاشیه‌ای بازار در روند ثبات و بدون تغییر باشند، بازار می‌تواند در مسیر صعود قرار بگیرد.

وی ادامه داد: برخی تحلیلگران تکنیکالیست معتقدند شاخص به راحتی نمی تواند مقاومت یک میلیون ۶۰۰ هزارواحدی را پشت سر بگذارد. اما به نظر می‌رسد با مدیریت مناسب بازار، با کاهش میزان ریسک‌های حاشیه‌ای می‌توان شاهد بازار مثبتی بود به این دلیل که شاخص هم وزن نیز بازدهی مناسبی را در دو ماه گذشته داشته است.

آقابزرگی در ادامه در خصوص برگزاری چهاردهمین دوره نمایشگاه صنعت مالی بیان داشت: برگزاری نمایشگاه‌ها پیش زمینه ارتقا دانش مالی و توسعه و تعالی فرهنگ بازار سرمایه است و در واقع، یکی از ضرورت‌های لازم برای سرعت در پیشرفت تعال بازار سرمایه محسوب می‌شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: برگزاری چنین نشست‌های تخصصی می‌تواند برای تمامی علاقمندان در تمامی سطح آموزشی اعم از مبتدی و متوسط، ابزار مفیدی قلمداد شود. نمایشگاه به عنوان یک ابزار نوین ارتباطی می‌تواند کمک شایانی را در روند توسعه و رشد بازار سرمایه از طریق سرعت بخشیدن به روند آموزشی صحیح و بدون غرض ورزی، داشته باشد.

آقابزرگی با اشاره به هزینه سرمایه‌ای نمایشگاه گفت: باید از این قبیل رویداد‌ها در صنعت مالی استقبال شود و به آن‌ها به دید هزینه سرمایه‌ای نگاه کرد که در میان مدت و بلندمدت اثرات مفید خود را نشان میدهد. دوره‌هایی که در این دوره از نمایشگاه‌ها برگزار می‌شود میتواند با وضعیت فعلی بازار سرمایه حرکت کند و سهامداران و علاقمندان را نسبت به تمامی ریسک‌های موجود در بازار مثبت و منفی آشنا کند.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: بها دادن به چنین فرصت‌هایی بهانه خوبی برای برطرف کردن نگرانی‌ها و دلخوری‌ها یا ایجاد طراوت و شادابی در بازار سرمایه است. حضور فعالان بازار سرمایه به خصوص در کنار هم به صورت اشتراکی و جمعی می‌تواند تا حدودی دلگرم کننده باشد. به این ترتیب، دغدغه فعالان بازار و افراد مبتدی برطرف شده و حضور قدرتمند شرکت‌ها و ناشران در این نمایشگاه می‌تواند توانمندی، بار علمی آن‌ها را به وضوح بیان کند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
قطعی برق فولادسازان و افزایش نرخ ارز ؟ بله ارتباط دارند
عضو هیات مدیره انجمن‌ فولاد ایران در گفتگو با بورس نیوز پاسخ می دهد:

قطعی برق فولادسازان و افزایش نرخ ارز ؟ بله ارتباط دارند

سوپر اَپ
در اولین نشست خبری معرفی شرکت پیشگامان فناوری و دانش ارامیس مطرح شد:

سوپر اَپ "تپسی"، فرصتی برای ارائه خدمات جدید

مدیرعامل کارگزاری هوشمند رابین در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

بورس به دنبال جبران عقب ماندگی

نگاه بنیادی را مبنای خریدهای خود قرار دهید
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بورس نیوز تاکید کرد:

نگاه بنیادی را مبنای خریدهای خود قرار دهید

ارسال نظر