بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
کسب درآمد ۱۲۳ میلیارد تومانی از سوی "سپاها" در ادیبهشت‌ماه؛

عملکرد سیمان سپاهان زیر ذره بین

عملکرد سیمان سپاهان زیر ذره بین
مجموع درآمد تجمیعی که سیمان سپاهان طی ۸ ماه سپری‌شده از سال مالی به دست آورد در مقایسه با سال گذشته ۵۷ درصد افزایش یافت.
کد خبر : ۲۵۹۲۶۶

«کلینکر» محصول صادراتی سیمان سپاهان+بورس نیوز

به گزارش گروه تحقیق بورس نیوز، شرکت سیمان سپاهان در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به اردیبهشت‌ماه سال جاری مجموع درآمد عملیاتی خود را طی این دوره برابر با مبلغ ۱۲۳ میلیارد تومان شناسایی کرد و از ابتدای سال مالی تاکنون نیز مجموع درآمد‌های تجمیعی خود را توانست به ۹۰۸ میلیارد تومان برساند.

درآمد ماهانه این شرکت سیمانی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ از ۲ بخش بازار صادراتی و داخلی تشکیل شد که بیشترین درآمد از سوی بازار داخل کشور به دست آمد، درآمدی که از این بازار حاصل شد دربرگیرنده‌ی ۵۸ درصد از درآمد ماهانه بود.


بیشتر بخوانید: موفق‌ترین هلدینگ سیمانی کشور به مجمع می‌رود


درآمد ماهانه "سپا‌ها"

بر اساس این گزارش، شرکت سیمان سپاهان میزان درآمدی که در اردیبهشت‌ماه به ثبت رساند با افزایش ۴۱ درصدی، از درآمد حدوداً ۸۸ میلیارد تومانی در فروردین‌ماه به ۱۲۳ میلیارد تومان درآمد ماهانه رسید، همچنین گفتنی است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته نیز با افزایش درآمد ۵۸ درصدی روبه‌رو بود.

مجموع درآمد تجمیعی که سیمان سپاهان طی ۸ ماه سپری‌شده از سال مالی به دست آورد در مقایسه با سال گذشته ۵۷ درصد افزایش یافت.

روند درامد ماهانه سپاها+بورس نیوز

درآمدزاترین محصولی که سیمان سپاهان در اردیبهشت‌ماه از آن کسب درآمد کرد مربوط به «سیمان» بود که در بازار داخلی به فروش رسید و ۷۱ میلیارد تومان درآمد برای شرکت به ارمغان آورد و در بازار صادراتی محصول کلینکر به فروش رسید، دراین‌بین کلینکر با ۵۲ میلیارد تومان درآمدزاترین محصول این بازار نام گرفت.

نرخ فروش محصول سیمان که در بازار داخل کشور فروخته شد برابر با ۴۸۵ هزار تومان در ازای هر تن بود که نسبت به ماه گذشته یک درصد کاهش نرخ را در پی داشت، نرخ فروش محصول «کلینکر» که در بازار صادراتی به فروش رسید برابر با ۶۲۶ هزار تومان در ازای هر تن بود که عنوان گران‌ترین محصول "سپاها" را نیز به خود اختصاص داد.

مقدار فروش محصولات سیمان سپاهان

بر پایه این گزارش، سیمان سپاهان در اردیبهشت‌ماه موفق به فروش ۲۳۰ هزار تن از محصولات خود در بازار‌های داخلی و صادراتی شد و از ابتدای سال مالی تاکنون، مقدار فروش شرکت به یک میلیون و ۸۱۶ هزارتن رسید، عمده‌ترین مقدار فروش سپا‌ها در اردیبهشت‌ماه متعلق به بازار داخلی کشور با ۱۴۷ هزارتن بود.

مقدار فروش سیمان سپاهان در اردیبهشت ماه ۲۸ درصد افزایش فروش را در مقایسه با ماه گذشته به همراه داشت، فروش تجمیعی این شرکت سیمانی نیز با رشد نزدیک به ۵ درصدی روبه‌رو بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر